‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

2.10.2013

מי מפחד מהחומצה הטובה?

מאז שחשפתי כאן את השימוש שלי בחומצה גליקולית, זו ללא ספק הייתה אחת השאלות הנפוצות ביותר שקיבלתי מקוראות - מה היא עושה? למה צריך אותה? איך משתמשים בה? למה זה טוב? אז אחרי שעניתי בקצרה לכל השואלות והבטחתי פוסט מורחב בנושא, הנה סופסוף מגיע הפוסט המובטח. הסיבה שהתעכבתי בכתיבת הפוסט הייתה כי רציתי להשתמש בחומצה כמה שיותר זמן כדי לגבש חוות דעת עקבית ורצינית. 

מה היא חומצה גליקולית? החומצה הגליקולית שייכת למשפחת חומצות מסוג AHA, או - alpha hydroxyl acids. חומצות השייכות למשפחה זו ידועות בתרומתן לטיפוח העור ומאד נפוץ למצוא חומצה גליקולית בטיפולי פילינג אצל קוסמטיקאיות ופלסטיקאים. החומצה המקורית מופקת מקנה סוכר, אך כיום מיוצרת בעיקר באופן מלאכותי. משפחת ה-AHA כוללת חומצות כגון חומצות סיטריס (תפוזים/לימונים), חומצה לקטית (חלב) ועוד. מבין משפחת החומצות, החומצה הגליקולית היא השימושית ביותר לטיפול בבעיות עור שונות, למרות שגם לחומצה לקטית לדוגמה יש תועלות שונות לטיפול באקנה. החומצה מגיעה בדרגות ריכוזיות שונות, אך כמוצרי טיפוח המשווקים לקהל הרחב היא מופיעה רק בריכוזיות 5-10%. בטיפולי פילינג מקצועיים תוכלו למצוא אותה בריכוזיות בין 20% ל-50%. מכירות את טיפול הפילינג הכימיקלי שאפשר לעשות במכוני קוסמטיקה ופלסטיקאים? הרכיב הפעיל בטיפולים מעין אלה היא חומצה גליקולית בריכוזיות מאד גבוהה. 
מה עושה החומצה הגליקולית? החומצה היא בעיקרון מוצר פילינג. בעזרת רמת החומציות הגבוהה שלה, היא חודרת לשכבה העליונה של העור ומשחררת את ה"דבק" שמחזיק תאי עור מתים על גבי העור. בפועל, היא גורמת להתחדשות של העור באמצעות סילוק השכבות המתות העליונות וזירוז ייצור תאי עור חדשים ו"נקיים". כשאנחנו משתמשות בסבון פילינג על גבי העור, אנחנו בעצם משחררות רק את תאי העור המתים שכבר משוחררים ומחכים לגירוד שלהם מהעור. לעומת זאת, החומצה הגליקולית משחררת באופן פעיל תאי עור מתים אשר מתעקשים להמשיך להידבק לנו לעור הפנים. 
תפקיד נוסף, הוא שיפור רמת הספיגה של מוצרי טיפוח על העור. לאור העובדה שהחומצה משחררת שכבת עור מתה, היא מאפשרת למוצרי טיפוח לחדור לשכבות העור ולעשות שינויי של ממש. 
איזה סגולות ריפוי יש לחומצה? אם יש לכן עור בוגר עם בעיות פיגמנטציה, אם אתן סובלות מפצעונים קבועים על הפנים, אם נשארו לכן צלקות אקנה מהנעורים או כל בעיית מרקם אחרת של העור, החומצה הגליקולית יכולה לסייע לכן מאד. בזכות הפיליגנ שהיא עושה לעור, היא גורמת לחידוש תמידי של תאי עור, ובכך אפשר להיפטר מצלקות, סימנים ובעיות של חוסר מרקם אחיד. אם העור שלכן מרגיש מחוספס, עייף ומוכתם החומצה תסיר את השכבות המתות המכבידות עליו ותגלה את העור הנקי והחדש שממתין לכן מתחת לכל הצרות.  
בנוסף החומצה מסייעת מאד במניעת היווצרות פצעונים חדשים, וגם אלה שיוצאים נעלמים מהר ולא מתפתחים לגודל הקבוע והמרגיז שלהם. 
באיזה מוצרים קיימת החומצה? את החומצה הגליקולית אפשר למצוא כרכיב פעיל בסבוני פנים, מי פנים או כקרם פנים. לי יש ניסיון רק עם גרסת הקרם. מדובר בקרם צהבהב, לא שומני עם ניחוח חומצי עדין. 
איך משתמשים בחומצה? אה, יפה ששאלתן! את הטיפול הביתי עם חומצה גליקולית מתחילים בשני שלבים. 
רוכשים תחילה קרם חומצה גליקולית בריכוזיות של 5%.  
משתמשים בחומצה בדיוק כמו שכתוב על האריזה - מתחילים עם מריחה רק בלילות למשך חודש, כדי לתת לעור זמן להתרגל לחומצה ולשינויים שתעשה בו. אחרי שמתרגלים אליה במשך חודש, ממשיכים להשתמש בה גם ביום. את החומצה מניחים תמיד כשלב ראשון של שגרת הטיפוח (אחרי ניקוי כמובן). מעל החומצה מורחים את קרם הלילה או היום, סרומים, שמנים לפנים או כל מוצר טיפוח אחר שלכן (החומצה צריכה להיות במגע ישיר עם העור). תבחינו מיד שכל קרם שתניחו מעל החומצה ייספג טוב יותר ותראו תוצאות טובות יותר מסרומים וקרמים.
אחרי שמסיימים את המיכל של החומצה בריכוזיות 5%, עוברים לחומצה בריכוזיות 10%.
שוב, עוקבים אחרי ההוראות על האריזה. משתמשים תחילה במשך 3 לילות בשבוע, עד שאתן מרגישות בנוח עם הריכוזיות הגבוהה. אחר כך אפשר לחזור לשגרה של מריחה בלילה ובבוקר. כמובן שכל הכללים רלוונטים גם כאן - את החומצה מורחים אחרי הניקוי ולפני כל קרם אחר.
איך מרגישה החומצה על העור? זה שורף! אל תיבהלו, זו תגובה נורמלית לחלוטין. אני מצאתי שהחומצה בריכוזיות 5% עיקצצה לי בתחילה על הפנים ואחר כך התרגלתי לזה. היא חזרה לעקצץ לי רק כשהיו לי אזורים בעייתים על העור, כמו הופעת הפצעונים ההורמונוליים החודשיים. לעומת זאת, החומצה בריכוזיות 10% כבר הרגישה לי שורפת יותר. לא אשקר, זו לא תחושה נעימה, אבל ידעתי כמה טוב היא עושה לעור שלי אז סבלתי את זה. אני מודה שכשעברתי ל-10% מיהרתי לחזור להשתמש בה גם בלילה וגם בבקרים ולא ממש נתתי לעור שלי זמן להתרגל. עכשיו אני מרגישה איתה יותר בנוח, למרות שכשיוצאים לי פצעונים היא עדיין מעקצצת יותר מהחומצה 5%. מצד שני, ברגע שמורחים מעליה את קרם הלחות או הסרום, העור מרגיש הרבה יותר בנוח ואני ממש מרגישה את הקרם נספג היטב בעור ומלחח אותו כמו שצריך.
כדי שהחומצה תעבוד כמו שצריך, צריך להקפיד על שגרת ניקוי. החומצה משחררת תאי עור מתים, והתפקיד שלנו לוודא שהם באמת יורדים מהפנים שלנו. מקפידים על ניקוי פנים בבוקר ובערב ורואים תוצאות. 
האם החומצה מסוכנת? לא הייתי אומרת שהחומצה בריכוזיות של 5% עד 10% מסוכנת. פילינג פולשני שמבצעים אצל מומחים שונים יכול לגרום לתוצאות הרסניות אם לא מבצעים אותו כמו שצריך, אבל זה רק בגלל שעושים שימוש בחומצה בריכוזיות מאד מאד גבוהה. 
עם זאת, חייבים להקפיד על שני כללים חשובים:
1. חובה חובה חובה להשתמש בקרם הגנה מהשמש. חובה!! החומצה חושפת את העור לפגיעה הרבה יותר חמורה מקרינה וחייבים להגן עליו עם SPF30 ומעלה. אל תסתפקו ב-SPF המגיע בקרם הלחות או במייקאפ, השתמשו בקרם הגנה ייעודי. יש מי שמוותרות לגמרי על שימוש בחומצה בשעות היום בתקופת הקיץ כדי לא להסתכן. בקיץ אני מקפידה מאד על קרם הגנה, בחורף אני מרשה לעצמי להסתפק ב-SPF שנמצא בקרם הלחות או המייקאפ בגלל רמת הקרינה הנמוכה יותר. בכל מקרה, אל תצאו מהבית כלי SPF כלשהו.
2. כדאי מאד להקפיד על שגרת לחות טובה מעל החומצה. אפילו בעלות העור השמן יתפלאו לגלות עד כמה החומצה יכולה לייבש את העור, וחייבים לשמור עליו מפני זה. החומצה בעצם מפרקת את שכבות העור המתות האוגרות בתוכן גם הרבה שמנוניות והעור מתייבש. אפילו השפתיים מתייבשות, למרות שלא מורחים עליהן את החומצה. אם תקפידו למרוח מעל החומצה קרם לילה עשיר או סרום וקרם לחות ביום, העור שלכן ייראה נפלא, רך, אחיד ומלוחח.
האם החומצה מומלצת לשימוש של כל אחד? כן! אם אתן בנות 20 ומעלה (לא הייתי ממליצה על החומצה לעור צעיר מידי), ובמיוחד לעור בוגר, החומצה יכולה לעשות לכן רק טוב. זה לא סוד שרוב מוצרי הטיפוח שאנחנו צורכות מכילים רכיבים פעילים בריכוזים מאד נמוכים ובפועל לא ממש עושים שינוי יוצא דופן בעור שלנו. כאן יש לכן הזדמנות לתת לעור שלכן טיפול יום יומי עם חומר פעיל של ממש שמעודד את העור כל הזמן להתחדש ולהשתפר. הסייג היחידי הוא בעלות עור יבש ממש. תהיו ערוכות לכך שהחומצה תייבש לכן את העור עוד יותר, אבל אני חושבת שאם תצטיידו במוצרי לחות טובים תוכלו לתקן את המצב, גם כי החומצה בעצמה תשפר את הספיגה שלהם בעור.
לאיזה תוצאות אפשר לצפות מהחומצה? אצלי באופן אישי החומצה עובדת לאט. כשהתחלתי עם ה-5%, את השינויים בעור שלי ראיתי רק אחרי חודש כשעברתי להשתמש בה גם בבוקר. השינוי המשמעותי ביותר מבחינתי היה העלמת כל הפצעונים שהיו לי על הפנים ומניעת הופעת חדשים. תקופת הקיץ היא תקופה קשה עבור העור שלי, אבל הקיץ האחרון היה העונה הכי "חלקה" שהייתה לי מזה הרבה זמן. כמו כן, העור שלי נראה אחיד, איבד אזורים אדמומיים או וורודים והנקבוביות נראו נקיות יותר. עוד שינוי כייפי הוא התחושה החלקה שהעור מקבל, אין דרך אחרת לתאר את זה חוץ מ-Smooth.
נקודה שחשוב לי לציין, היא שחומצה היא לא תרופה שאפשר להפסיק לקחת. החומצה פועלת רק כל עוד ממשיכים להשתמש בה. כשהיו לי שבועיים שסיימתי את ה-5% וחיכיתי שתגיע ההזמנה של קופסה חדשה של 10%, העור שלי חזר לכל הצרות והבעיות שהיו לו קודם. כשהתחלתי להשתמש ב-10% חזר כל התהליך של "ריפוי" מחדש. לגבי צלקות, השינוי הוא מאד איטי. החומצה מסייעת בעיקר בהעלמת סימנים חדשים, עם צלקות וסימנים ישנים ו"עמוקים" יותר זמן השינוי ארוך יותר. אני כן רואה שיפור, אבל הוא איטי ומינורי ואני מקווה שבסופו של תהליך יגיע כמעט לרמת היעלמות מוחלטת. עם נמשים לעומת זאת, החומצה היא להיט. העלימה לי כמעט לגמרי את כל נמשי הקיץ שנשארו לי מעונות קודמות והקיץ לא הופיעו לי נמשים חדשים בכלל. אני חושבת שזה סימן שהיא תהייה יעילה גם עם סימני פיגמנטציה רציניים יותר. 
איפה משיגים את החומצה? אני מזמינה את החומצה שלי מהאתר iHerb. 
נכון שזה קצת יקר (במונחי אייהרב), אבל זה לחלוטין שווה את זה! החומצה של Reviva Labs אינה סינטטית ומופקת מקנה סוכר אמיתי, אינה מכילה פרבנים והקרם מכיל גם תמציות של וויטמנים, שמנים וצמחים להרגעת העור. המותג מציע גם מי פנים המכילים חומצה גליקולית וכן סבון פנים גליקולי. על שניהם אני לא יכולה לחוות דיעה כיוון שלא ניסיתי אותם. 

וואו, אני לא מאמינה שיצא לי פוסט כל כך ארוך על החומצה הגליקולית! כיוון שקיבלתי עליה כל כך הרבה שאלות, רציתי להיות בטוחה שאני נוגעת בכל הנקודות האפשריות כדי שתוכלו לגבש דיעה מובססת אם לקנות אותה או לא. 
אני מקווה שהצלחתי לענות על כל התהיות שלכן בנושא, אם לא אתן כמובן יותר ממוזמנות להשאיר לי שאלות נוספות כתגובה לפוסט!

***הערה חשובה: כותבת הפוסט איננה רופאה, רוקחת או קוסמטיקאית. כל הנכתב בפוסט הוא חוויית השימוש האישית של הכותבת ומסתמך על נסיונה האישי בלבד. נשים בהריון, נשים המטופלות או אשר טופלו בלייזר, נשים הנוטלות תרופות כלשהן באופן קבוע, נשים הסובלות מבעיות עור ספציפיות - יש להתייעץ עם רופא מומחה בטרם התחלת השימוש בתכשיר. כמו כן, בכל שאלה ו/או התלבטות רפואית אחרת - יש לפנות לייעוץ מקצועי. השימוש בתכשירים על אחריותן האישית של המשתמשות בלבד ***

156 תגובות:

  1. פוסט מעולה!!! בדיוק הזמנתי אותה השבוע

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! תתחדשי ואני מקווה שתהני ממנה :-)

      מחק
  2. בזכותך היזמנתי מאייהרב ואתמול התקבלה החבילה ובה החומצה! תיזמון מושלם!
    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. לגמרי תזמון מושלם, עכשיו תדעי בדיוק מה לצפות ממנה. אני מקווה שתהני מהשימוש בה! :-)

      מחק
  3. פוסט מאוד אינפורמטיבי, תודה.
    בלילה, מניחים את החומצה לבד או את החומצה ומעליה קרם לילה? או זה לא יעבוד יחד?

    השבמחק
    תשובות
    1. החומצה עובדת לבד בכל מקרה, היא לא צריכה קרם נוסף מעליה. אבל כן מומלץ למרוח תמיד קרם לילה או קרם לחות כדי לא לייבש את העור.

      מחק
  4. תבורכי. הגעת בדיוק בזמן. כל כך הרבה זמן מדברים על החומצה הזאת בסביבה כאן... ורק את והדיבורים שלך הפילו אותי. בדיוק קניתי את ה5% ועכשיו גם אדע מה לעשות איתו

    השבמחק
    תשובות
    1. הידד! תתחדשי ותהני. לפחות יש לך עכשיו רעיון למה לצפות ממנה :-)

      מחק
    2. תבורכי על המידע, אפשר להתחיל עם ה 10% ולדלג על ה-%5.

      מחק
    3. בשמחה! וממש לא כדאי להתחיל עם 10%, העור שלך לא יתמודד עם זה. זו חומר פעיל וחייבים להתחיל איתו בריכוזים נמוכים :-)

      מחק
  5. היא לא מייבשת לי את העור ומאז שהתחלתי להשתמש בה אני לא צריכה קרם לחות. אתמול בלילה דווקא שמתי מעל ה-10% אבל בבוקר התעוררתי עם יותר מידי לחות/שומן (?) על העור. אבל אולי באמת...אם את אומרת שזה טוב להשתמש אחד על השני.
    עברתי ל-10% הרבה לפני שהקופסה של ה-5% נגמרה ונתתי קצת לילדתי בת ה-17. ה-10% באמת מעקצצת יותר אבל ככה אני יודעת שהיא עובדת :-) תודה רבה על הפוסט הזה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. לפי מה שאת מתארת, היא כן מייבשת לך את העור. כשהעור מתייבש, אחת מתגובות ההגנה שלו היא יצירה מוגברת של שמנוניות, מה שגורם לזה שהתעוררת עם עור שמן יותר. אצל חלקנו ייבוש העור מתבטא ביצירת אזורים יבשים ו"קשקשים" על גבי העור, ואצל חלק העור נהייה דווקא שומני יותר. ממליצה לך מאד לא להשתמש בה לבד, בטח לא בריכוזיות של 10%. בהצלחה :-)

      מחק
  6. קודם כל, תודה על הפוסט המפורט, באמת תהיתי בנוגע לטיבה של החומצה הזו. ויש לי שאלה- אני משתמשת בחומצה סיליצילית, היא קשורה באיזושהי צורה? כי היא די עוזרת לעניין החצ'קונים שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. חומצה סיליצית מצויינת לטיפול בפצעונים, אבל היא לא שייכת למשפחת החומצות AHA כמו הגליקולית. הסליצית היא חומצה מסוג BHA ומופקת (או לפחות הופקה בעבר) מעצים (לעומת חומצות AHA אשר מופקות מפירות). חומצה סיליצית מסייעת בניקוי הנקבוביות, השמדת בקטריה ומעודדת חידוש תאי עור, כך שלטיפול באקנה היא מאד טובה.
      אולי אחרי שתרגישי שהפצעונים מתרפאים לך, תוכלי לעבור לחומצה גליקולית כדי לשמור על המראה היפה של העור ולהיפטר מכל הסימנים שהשאירו פצעוני עבר.

      מחק
    2. אני ממש מקווה, אבל בינתיים ההתקדמות איטית להחריד. אלוהים אני בת 28 עם חצ'קונים. זה מדכא ברמות אסטרונומיות.

      מחק
    3. אם את רואה שאין תזוזה, תעברי כבר עכשיו לחומצה הגליקולית. יש מצב שזה יסייע לך יותר.

      מחק
  7. קניתי אותה עוד ממש בפוסט הראשון שפרסמת על החומצה הזו. וזה היה ממש חודש אחרי שהקוסמטיקאית שלי עשתה לי פילינג עם חומצה כזו. ואיכשהו מחוסר זמן הפסקתי להשתמש בה וזה ממש מורגש... נראה לי שהיום אני חוזרת לשגרה :-)
    תודה פוסט נהדר!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בטוחה שתחזרי להנות מהתוצאות שהיא נותנת. מוצר מעולה, שמח לשמוע שלא פחדת להזמין אותה עוד לפני שסקרתי אותה בצורה מלאה :-)

      מחק
  8. הידד היאח! את יודעת שחיכיתי לפוסט הזה הרבה זמן.... אני חושבת ששוכנעתי רשמית. ממש מוזר שבהפסקת שימוש העור לא מראה עדיין שיפור אלא חוזר לעצמו - מינוס רציני. אני חושבת שה-5% יספיקו לי להרבה זמן ולא אעבור ל-10% עם העור הרגיש והעדין שלי. יאללה, קנית אותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן כן, סופסוף פורסם! אני מקווה שעכשיו את מבינה למה זה התעכב, הרגשתי שזה מוצר מספיק רגיש שיצדיק ניסוי מכל כיוון אפשרי לפני שאני נותנת המלצה לכאן או לכאן.
      בהחלט אפשר להמשיך להשתמש ב-5% למשך תקופה ארוכה מבלי להמשיך ל-10%. גם כשסיימתי את המיכל של 5% זה לא שהרגשתי שהחומצה הפסיקה לפעול או משהו.

      מחק
  9. פוסט אינפורמטיבי ומלא מידע רלוונטי למשתמשת המתחילה והמנוסה, תודה.
    אני אחת הנאמנות לחומצה הזו, מגיל 16 היא איתי, ואני לא רוצה לדעת מה היה מצב הפנים שלי בלעדיה.
    השריפה לא נעימה בהתחלה, אבל היום אני די מחבבת אותה (זה אולי פסיכולוגי, אבל זו התחושה שמגדירה לי "הנה משהו קורה").
    בהחלט מוצר מומלץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      וואו מגיל 16 זה חתיכת וותק, את חלוצת החומצות! D-:
      גם אני לגמרי מרגישה כאילו "זה עובד" כשאני מרגישה את החומצה מעקצצת. מן תגובה פבלובית שכזו :-)

      מחק
  10. פוסט מעולה! חיכיתי לסקירה של החומצה וקראתי אותו בעיון רב.
    אהבתי גם את השם של הפוסט :) מודה שמשום מה אני עדיין קצת חוששת רק בגלל הקונוטציה שהמילה חומצה מעוררת בי (P:) אבל גם לפי התגובות נשמע שמדובר במוצר מוצלח ממש. בהחלט אשקול את העניין בחיוב בהזמנה הבאה וגם אמליץ לחברות שמחפשות פתרונות לבעיות עור שונות לקרוא את הסקירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :-)
      השם "חומצה" בהחלט מטריד, גם אני מאד נרתעתי מהעניין הזה בהתחלה בדיוק מהסיבה הזו. מצד שני, אנחנו רגילות להשתמש בהמון מוצרים שמכילים ריכוזים מאד נמוכים של חומצות סילציות והיאורליות, כך שאני חושבת שזה הכל עניין של הרגל.

      מחק
  11. אז היכן קונים? כיצד מזמינים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי את כל הפרטים בסוף הפוסט!

      מחק
  12. האם ניתן להשיגה בארץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ככל הידוע לי אצל קוסמטיקאיות בלבד.

      מחק
  13. הזמנתי!!!! תודה רבה.. תוך כמה זמן המוצר מגיע?

    השבמחק
  14. שלום לך :)

    יש לי כתמי שמש מעטים בפנים (יש חלק שבהיר יותר נוטה ללבן מאחרים)
    ופיגמנטציה מציקה בבית השחי.

    האם אוכל להשתמש בחומצה?

    תודה רבה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. על הפנים זה יכול מאד לעזור לך לדעתי. לגבי בית השחי - אני לא יודעת ולא הייתי רוצה להמליץ. זה אזור קצת רגיש ולא הייתי רוצה שייגרם לך נזק

      מחק
  15. האם מותר לעשות שעווה בפנים (גבות/שפם...) תוך כדי השימוש או שזה יפצע אותי כי העור רגיש?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת היא שאני לא יודעת להגיד לך כי אני לא משתמשת בשעווה על הפנים. אני מתארת לי שהעור יכול להיות רגיש יותר אחרי המריטה ותצטרכי להפסיק עם החומצה לכמה ימים.

      מחק
  16. שימוש בחומצה יכול לעזור לנקבוביות פתוחות? והאם מורחים את החומצה על כל הפנים או רק באזורים הבעייתיים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שזה יעזור לנקבוביות, אבל זה יעזור להן להיראות נקיות יותר. לצערי נקבוביות גדולות הן בדרך כלל לא משהו שאפשר לרפא, אלא בעיקר אפשר לטשטש.
      וכדאי למרוח את החומצה על כל הפנים, כדי להנות מאפקט כולל :-)

      מחק
  17. אני עושה שימוש בתכשיר הזה: http://li-el.com/דר-כדיר/קרם-יום-הידרוקסי-רטינול/ שגם יש בו חומצה לקטית בריכוז 10% והוא דווקא לא מעקצץ לי בכלל....יש לך מושג לגבי התכשיר במקרה?

    השבמחק
    תשובות
    1. חומצה לקטית היא גם חומצה אלפה הידרוקסית, כמו החומצה הגליקולית. חומצה לקטית מועילה במיוחד במקרים של אקנה.
      כיוון שלא השתמשתי בתכשיר שאת מציינת, או במוצרים אחרים המכילים חומצה לקטית, אני לא יכולה להגיד לך :-)
      לעומת זאת, לעניין העקצוץ - יכול להיות שהקרם שאת משתמשת בו מכיל גם רכיבים מרגיעים. כשאני מורחת קרם לחות מרגיע מעל החומצה היא מפסיקה לעקצץ

      מחק
  18. וואו איזה פוסט כיפי... המושג "חומצה" נשמע נורא מפחיד עבורי... יש לי צלקת על הפנים כתוצאה מחתך.. את חושבת שזה יעזור? ומה בנוגע לפיגמנטציה חזקה?
    ושאלה קצת לא קשורה.. את חושבת שמקדמי הגנה מהשמש מונעים פיגמנטציה? לאמא שלי ולאחותי יש ואני מאוד מפחדת שזה יגיע גם אליי. חשבתי גם להציע לאמא שלי לנסות להשתמש בחומצה אבל היא בטח תבהל מהעובדה שזה חומצה בדיוק כמו שאני נבהלת....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :-)
      אני מניחה שהחומצה תוכל לעזור לך עם הצלקת. השאלה עד כמה מדובר בצלקת ישנה. אם תתמידי ותשתמשי בה לאורך זמן אני מאמינה שתראי תוצאות, גם אם היא לא תיעלם לך לגמרי.
      קרם הגנה מהשמש עוזר למנוע פיגמנטציה, אבל רק כל עוד משתמשים בהם כמו שצריך ומקפידים למרוח אותם לפני כל יציאה לשמש. ועדיין, לא מדובר בתועדת בטחון. מי שיש לה נטייה לפיגמנטיה כנראה עדיין תסבול מכך, אלא אם תקפיד ממש להימרח במקדמי הגנה גבוהים כל הזמן.

      מחק
    2. האם ניתן למרוח את החומצה הגליקולית גם באזורים שמסביב לעיניים?

      מחק
  19. את כותבת שברגע שמורחים את החומצה היא מייבשת את העור. אם במקור יש לי עור שמן, להמשיך להשתמש בקרם לחות ייעודי לעור שמן או שהעור כבר נחשב ליבש?

    השבמחק
    תשובות
    1. את תצטרכי לנסות ולראות איך העור שלך יגיב. בגדול - סוג העור נשאר אותו הדבר (כך זה אצלי), כשהעור מיובש זה לא בהכרח אומר שהעור שלך הפך משמן ליבש. גם עור שמן יכול להיות מיובש. זה עניין של ניסוי וטעיה עד כמה את תצטרכי קרמים עשירים יותר. בקיץ לדוגמה אני משתמשת בקרמים הרגילים שלי לעור שמן וזה מספיק לי, אבל בחורף אני צריכה קצת יותר תמיכה.

      מחק
  20. האם מורחים את החומצה גם באיזור העיניים?

    השבמחק
  21. היי, האם החומצה יכולה לעזור לאחר כוויות מלייזר כלומר, עור שהפך להיות אדמומי וקיבל צבע לא אחיד? האם אפשר להשתמש אחריו בקרם הבהרה?
    והאם צריך להשתמש בזה לארוך תקופה מסויימת או לנצח?

    השבמחק
    תשובות
    1. את יכולה לנסות, אין לי ניסיון איתה בטיפול בנזקי לייזר.
      אפשר להשתמש מעליה בכל קרם, היעילות שלה היא בעצם שיפור הספיגה והביצועים של מוצרי טיפוח שמורחים מעליה.
      לגבי התקופה - תלוי מה את רוצה "לרפא". אם זה כתמים שנעלמים עם הזמן, פשוט משתמשים בה עד שהם דוהים לשביעות רצונך :-)

      מחק
  22. יש לי שאלה - האם צריך למרוח את החומצה גם על הצוואר?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר אם את רוצה, אבל להקפיד למרוח שם גם קרם לחות מזין וקרם הגנה מהשמש

      מחק
  23. יש לך מושג אם מותר לנשים בהריון להשתמש בה, או שמתכננות הריון?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא יודעת, צריך לשאול את הרופא שלך :-)

      מחק
  24. ומה לגבי סימני מתיחה? היא תעבוד על זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. קשה לי לומר כי לא ניסיתי. אבל אפשר לנסות :-)

      מחק
  25. האם מותר להשתמש בהריון?

    השבמחק
  26. העדר האחריות פה משווע ומפריע לי מאוד את יודעת מה שאת כותבת ומייעצת את יודעת למשל שחומצה גליקולית מ10% ומעלה אסורה לנשים עם פיצפטריק 4 ומעלה ויכולה לגרום להם לפיגמנטציות וכוויות מה שהפוך לחוויה האישית שלך ובטח שלא הייתי נותנת אותה לאישה בהריון במינון כזה ולא אחרי טיפולי לייזר אלא במרחק של שבוע ימים לפני ואחרי אני מציעה לך כן לשוחח עם אנשי מקצוע שאת מגיעה לכתוב פוסט על מוצר שמכיל חומר פעיל וליידע גם את ההתוויות נגד.

    השבמחק
    תשובות
    1. את בכלל טרחת לקרוא תגובה אחת מעלייך בה עניתי במפורש שעל נשים בהריון להיוועץ עם רופא לפני התחלת שימוש במוצר? או שזה יותר מידי מאמץ עבורך?
      אני לא מתיימרת לדעת הכל וכששואלים אותי שאלה שאני לא יודעת את התשובה עליה אני מודה במפורש שאני לא יודעת, ושאני יכולה לכתוב רק מניסיון אישי שלי, לא מעבר.
      כל אחת צריכה להיות אחראית על עצמה, אני לא מחלקת את המוצר בחינם ברחובות, אני רק כותבת חוות דעת. וכן, זה הבלוג האישי שלי, אז אני כותבת חוויות אישיות שלי, לא של אף אחד אחר ובטח ובטח שלא פוסטים "רפואיים".
      אני מציעה שתרגעי ותלמדי להתנסח בצורה יותר מכובדת (ואולי גם עם סימן פיסוק אחד או שניים).

      מחק
  27. שלום לך ,יש לי צלקות \סימנים כתוצאה מאקנה ויש לי סבון גליקולי של ד"ר קליין זה יעזור לי?:)
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נועה,
      לא ניסיתי סבוני פנים גליקוליים, אני לא יכולה לומר :-) לדעתי קרם שנספג בעור כנראה יהיה יעיל יותר מסבון שנשטף ממנו.

      מחק
  28. אחרי ציפיה ארוכה החבילה המיוחלת הגיעה וכבר יומיים שאני משתמשת בקרם בלילות.
    בשונה מהתאור שלך, אצלי הנחת הקדם לא מלווה בשום תחושת עקצוץ או כאב.
    זה בסדר? קצת מרגיש שהוא "לא עובד" אחרי שכבר הכנתי את עצמי מראש שיהיה שורף ומעקצץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול להיות שהעור שלך פחות רגיש. תמשיכי להתמיד וכשתגיעי ל-10% אני די בטוחה שכבר תרגישי את העקצוץ :-)
      אגב, גם לי זה כבר לא תמיד מעקצץ, בעיקר כשיוצאים לי פגמים על הפנים.

      מחק
  29. הזמנתי את ה5% וה10% ועכשיו אני מחכה בקוצר רוח. רק רציתי לשאול: כמה מהחומר יספיק לי? האם אחרי שאסיים קופסה של 5% אוכל לעבור ל10% ? וכשעוברים ל10% ממשיכים להשתמש רק בו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אחרי שמסיימים עם ה-5% עוברים ל-10% ואז נשארים איתה :-)

      מחק
    2. תודה! החבילה הגיעה שבוע שעבר, ורק מהשבוע שאני משתמשת אני נהנת! כמובן שלא רואים שיפור של פגמי העור עדיין אבל החצ'קונים ממש נרגעו עם הפנים שלי. כל מה שיש לי להגיד זה: תודה!!!! אני בת 24 וכבר נמאס לי לסבול מעור הפנים הדפוק שלי.

      מחק
    3. בבקשה! שמחתי מאד לעזור :-) אני הייתי בדיוק במצב שלך ועכשיו אני כ"כ הרבה יותר מרוצה מהעור שלי, שגם מתנהג בצורה קצת יותר "בוגרת" ...

      מחק
    4. היי! יש לי כתמים כהים מפצעים בעור בגב..כדאי לי להתחיל עם ה10% כדאי לקבל תוצאות יותר מהר? ולגביי ההזמנה מהאתר...לתת כתובת באנגלית? והם שולחים את זה לדואר המקומי? צריך לשלם מס או משהו או שזה המחיר הסופי? תודה רבה על כל העצות וההכוונה!! :)

      מחק
    5. הבחור הזה מורח חומצה גליקולית 30% ישירות על הפנים...הוא מבטיח שזה לא מסוכן וש10% בקושי רואים תוצאות מה את אומרת? https://www.youtube.com/watch?v=ksKUJF4z8Oc

      מחק
    6. ממליצה לא לדלג על ה-5%, את לעולם לא יכולה לדעת מה תהיה הריאקציה של העור שלך לחומצה, ותמיד עדיף לגלות את זה קודם עם האחוז הנמוך, מאשר ליצור נזקים עם האחוז הגבוה. כמו כן, שימי לב שגם רשמתי בפוסט שכשזה מגיע להעלמת כתמים וסימנים החומצה עובדת מאד מאד לאט, גם כשמתשמים ב-10%, כך שבכל מקרה תצטרכי להיעזר בסבלנות :-) בכל מקרה - אני יכולה להבטיח לך בוודאות שלמרוח חומצה בריכוז של 30% על הפנים זה מסוכן מאד ולא הייתי ממליצה על זה בשום מקרה. את בכלל לא תוכלי לקנות חומצה ב-30%, אסור למכור את החומרים האלה למכירה פרטית, רק קוסמטיקאיות ופלסטיקאים אמורים לעשות בה שימוש בריכוזים גבוהים כ"כ.
      באתר תכתבי כתובת באנגלית, זה מגיע לארץ בלי בעיות. אין תוספת מס על הזמנה של חומצה :-)

      מחק
    7. על איזה קרם לחות את ממליצה לשים מעל לחומצה לעור שמן עם פצעי אקנה?

      מחק
  30. את מורחת שכבה עבה? או שכבה דקה ולהספיג בעור?

    השבמחק
    תשובות
    1. שכבה דקה ומחכה שייספק לפני שעוברת לקרם הלחות. את יכולה להמשיך עם קרם הלחות שאת משתמשת בו כרגע, רק שימי לב שהוא עשיר מספיק כי החומצה מייבשת את העור.

      מחק
  31. יש קרם לחות מהאתר של אייהרב שניסית ואהבת? ושכדאי לי אני עם נטייה לאקנה...תודה על זה שאת עונה ועוזרת:)

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף! :-)
      את יכולה לנסות את קרם התפוזים שכתבתי עליו בפוסט הזה: http://israelmakeup.blogspot.co.il/2012/07/blog-post_23.html

      מחק
  32. הי, יופי של פוסט :)
    קראתי בתגובות שממש לא כדאי להשתמש בחומצות באיזור העיניים, אך האם יש לך המלצה למשהו שבאמת יכול לעזור לעור העדין הזה להתחדש?
    רציתי גם לשאול אם נראה לך שאפשרי להשתמש בחומצות על איזור המחשוף והחזה. המלצות אחרות לאיזור זה יתקבלו בברכה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      יש לקיל'ס Kiehl's סרום ויטמים C שהיה אחד הדברים היחידים שאי פעם הבחנתי שגורם לשינוי כלשהו.
      לגבי שימוש בחומצה באזור המחשוף והחזה - בהחלט אפשר, אבל לא לשכוח למרוח על האזורים האלה גם קרם הגנה מהשמש, את לא רוצה היפר פיגמנטציה שם.

      מחק
  33. היי! אם אני משתמשת בחומצה רק בערב מותר לי להחשף לשמש עם קרם ההגנה שבתוך הBB קרם שליי של גרנייה 20 SPF?

    השבמחק
    תשובות
    1. בחורף כן, בקיץ לא. תהי חייבת להשתמש גם בקרם הגנה ייעודי עם SPF גבוה. גם בחורף הנוכחי האמת השמש די חזקה....

      מחק
  34. שלום. יש לי שאלה,האם כשמשתמשים בחומצה צריך לעשות גם פילינג לעור פעם פעמיים בשבוע או שהחומצה כבר עושה את הפילינג? ועוד שאלה נוספת לאחר שאני מורחת את החומצה אני יכולה לשים מעל סרום שמכיל חומצות שונות כמו הילארונית,אלפא הידרוקסי וכד'... בתודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לעשות פילינג רגיל, אבל כדאי להזהר עם זה. בחורף אני לא חושבת שיש צורך ביותר מפעם בשבוע.
      לגבי סרומים עם חומצות פעילות אחרות - אפשר :-)

      מחק
  35. שאלה... אני משתמשת ברויטליט 0.05 האם היא מקבילה לחומצה במינון 5%?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכירה את המשחה הזאת, היא מכילה חומצה גליקולית? בגדול 0.05% זה מקביל ל-5%

      מחק
  36. תיקון שם המשחה ראטויט

    השבמחק
  37. היי עדיין לא החלטתי להשתמש בקרם הזה במידה ואני מתחילה לתקופה של כצה זמן?רק פעם אחת בלילה?ןכאשר אני מסיימת את ה5 אני עוברת ל10 וממשיכה איתו ללא הגבלת זמן?
    הזמנתי כרגע את הרטינול a מה דעתך עליו?הבנתי שהשימוש בו הוא בדיוק כמו החומצה..

    השבמחק
    תשובות
    1. מתחילים בחודש הראשון רק בלילה, אח"כ עוברים גם בלילה וגם ביום. כשעוברים ל-10% תצטרכי לראות אם זה מתאים לך למרוח גם ביום, תצטרכי להקפיד על קרם הגנה מאד גבוה מהשמש והוא יכול לייבש לך את העור בתדירות כזאת. עבורי מספיק רק בלילה עם ה-10%.
      לגבי זמן - תלוי מה את רוצה שהיא תעשה עבורך. עבורי זה כדי לשמור על העור נקי מפצעונים, כך שזה די קבוע...
      רטינול A לא ניסיתי.

      מחק
  38. היי! ממש נהניתי לקרוא את הפוסט וזה בהחלט עשה לי מוטיבציה להזמין גם :)
    אני רק רוצה לוודא כי לא ראיתי שכתוב בצורה מפורשת.. זה בסדר למרוח את המשחה על אזור ה"שפם"? יש לי שם פיגמנטציה די קשה..
    תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      אני מורחת את החומצה על כל הפנים, מלבד אזור העיניים :-)

      מחק
  39. שאלה שכזו- את ממשיכה להשתמש בה בטיפול קבוע? או שאחרי שעברת ל10% הפסקת?

    אני לא מתה על טיפולים ארוכי טווח=נצח.. וזה..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממשיכה באופן קבוע, היא כבר חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח שלי. אני מתייחסת אליה כמו קרם לחות שאני תמיד אמרח.
      את יכולה להפסיק ולראות איך העור שלך מרגיש, אני פשוט מרגישה בהבדל משמעותי איתה ובלעדיה.

      מחק
  40. היי! אז קניתי את החומצה וקיבלתי את החבילה סוף סוף :). לא כ"כ ברור לי מההוראות שימוש על הקופסא איך בדיוק משתמשים.. שהם רושמים לשים את המשחה לדקה הכוונה לדקה ואחרי הדקה לשים קרם לחות? כי משתמע גם ממה שאת כתבת שפשוט מורחים את החומצה ואז שמים מה שרוצים.. אז השאלה אם זאת הכוונה או שצריך להסיר את זה אחרי דקה? ניסיתי עם להשאיר ואחרי דקה לשים קרם, אבל אז זה מרגיש שהכל מתערבב יחד כזה ושזה לא טוב..
    ושאלה נוספת! :) - קניתי את הפיליניג מנטה הכה מומלץ של אייהרב ורציתי לדעת אם אפשר להשתמש בו גם במהלך הטיפול של החומצה? כי זה נשמע כאילו העור הולך להיות ממש מסכן מכל הטיפולים האלה יחד :)
    תודה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה היא לתת למשחה להיספג למשך דקה, לפני שממשיכים עם שאר שגרת הטיפוח שלך. לא צריך למרוח הרבה מהחומצה, שכבה דקה תספיק.
      לגבי הפילינג (האם התכוונת למסיכה הירוקה?), תראי איך העור שלך מרגיש. בכל מקרה לא הייתי ממליצה להשתמש בה יותר מפעם בשבוע, היא מאד מייבשת את העור.

      מחק
    2. כן התכוונתי לירוקה.. תודה רבה!

      מחק
  41. פוסט מעולה !
    אבל השאלה היא אם אני מתחילה להשתמש בחומצה בתקופה הקרובה שאנחנו כבר קרובים לקיץ . זה אומר שלא אוכל להשתזף בכלל ?
    מה הסיכונים עם אני כן משתזפת בזמן שאני בשימוש עם החומצה ?
    תודה ..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      את יכולה להשתמש בחומצה בקיץ (אני משתמשת), אבל את חייבת להקפיד למרוח לפני כל יציאה לשמש קרם הגנה 30SPF לפחות, ולא להשתמש בה בבקרים, רק בלילה.
      אם את לא תקפידי על מקדם הגנה, את עלולה לחטוף היפר-פיגמנטציה.

      מחק
  42. אהבתי אבל אם תרשי לי אוסיף כמה נקודות ממבט מיקצועי של קוסמטיקאית...חומצה גליקולית היא אכן מעולה...אך לא מתאימה לעורות כהים...או לעורות בעלי נטייה לפיגמנטצייה...מיכוון שהיא רק מקלפת חיצונית...ופיגמנטציה היא לעיתים תוצאה של סטרס בעור...מי שיש כבר פיגמנטצייה ובעל נטייה...עלול להחמיר את המצב...אנו במיקרים אלה בד"כ נותנים את החומצה הלקטית...שהיא עדינה יותר..ופחות גורמת לסטרס בעור....כמו כלחומצה זו בגדול מומלצת רק בלילה.... ובטח לא בימי הקייץ ביום....הקילוף גורם לעור להיות יותר רגיש...[כמו עור תינוק] ולכן עלול להיוצר נזק גם לטווח הרחוק....נכון שמים הגנה אבל צריך לחדש אותה...ולא תמיד זוכרים...
    בהצלחה לכולכן ולך כל הכבוד... אם תיזדקקו ליעוץ נוסף אשמח לעמוד לרשותכם... אני כתובה בפייסבוק אדווה קוסמטיקאית ופדיקוריסטית רפואית.

    השבמחק
  43. וייי רק עכשיו שמתי לב שזו את....ויי נעלמת לי מהדף..... אהבתי מאוד כל הכבוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני תמיד תמיד כאן :-)
      תודה על כל המידע המקצועי! אני תמיד בעד לחקור ולשאול כמה חוות דעת לפני שמשתמשים :-)

      מחק
  44. תודה על האינפורמציה המפורטת! את יודעת אם אפשר למרוח את זה על עור עם קופרוז- נימים? או שזה מזיק? זה יכול לטשטש את הקופרוז ולשפר את מצב האדמומיות?

    השבמחק
    תשובות
    1. בגלל שאני לא מכירה את התופעה שאת מתארת, לא הייתי רוצה לתת לך המלצה בלתי מוסמכת. אני חושבת שבמקרה כזה עדיף להתייעץ עם רופא עור כדי להיות בטוחה :-)

      מחק
  45. היי אפשר בבקשה לינק למקדם הגנה מומלץ שכדאי למרוח אותו בעת השימוש בחומצה? כמו כן גם בסרום וקרם לחות מומלץ (יש לי עור מעורב, נוטה לאדמומיות, עם פצעים ונמשים, ואגב, הלוואי שהנמשים יעלמו לי)

    השבמחק
    תשובות
    1. החומצה לא תעלים לך נמשים!
      לגבי קרם הגנה - צריך להשתמש בקרמים בעלי 30SPF ומעלה. אני ממליצה על הקרמים של לה רוש פוזיי, הם היחידים שלא גורמים לי להופעת פצעונים.
      לגבי קרם לחות וסרום - אני צריכה לדעת בת כמה את כדי לדעת מה יתאים לך :-)

      מחק
  46. הי,
    התחלתי להשתמש ב 5% לפני שלושה ימים. בינתיים הכל בסדר, אין עקצוצים או יובש.
    אני כבר שנים משתמשת בקרם לחות של קליניק על בסיס מים (בת 36), קרמים עשירים יותר הגבירו אצלי את הפצעונים. האם הקרם שלי מתאים לשימוש עם החומצה?
    בנוסף, ציינת שניתן ורצוי להמשיך עם החומצה ופשוט לשלב אותה בשגרת הטיפוח. זה לא בעייתי לעור בשלב מסויים? לחשוף כל הזמן שכבות חדשות? אין לזה מחיר?
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! פספתי את התגובה הזאת, סליחה :-(
      בכל אופן, לגבי קרם הלחות - את תצטרכי להחליט אם להחליף אותו לפי התחושה של העור. אני מנחשת שלאורך החורף תרגישי שהוא לא מספיק עשיר עבורך, אבל בקיץ זה יספיק.
      לגבי ההתחדשות הקבועה של העור - זה בעצם מה שקורה עם העור שלנו כשאנחנו צעירות, וככל שאנחנו מתבגרות התהליך נעצר ולכן מופיעים סימני הזדקנות. החומצה בעצם מעודדת את חידוש התהליכים, כך שזה לא בעייתי :-) יש לזה מחיר אם לא מקפידים על הגנה מהשמש, וזה יכול לגרום להיפר-פיגמנטציה. כדי למנוע את זה צריך להקפיד לצאת מהבית עם מוצרים מסנני קרינה על הפנים.

      מחק
  47. היי רציתי לשאול איך משלבים את החומצה עם סבון הפנים? האם אפשר לשים סבון לשטוף לחכות שיתייבש ומיד לאחר מכן להשתמש בחומצה? או שעדיף להשתמש בבה ללא שימוש בסבון פנים? (אני משתמשת בסבון פנים פילינג של לוראל באופן יומיומי)

    השבמחק
    תשובות
    1. בחומצה משתמשים כמו בקרם פנים - אחרי שאת מנקה את הפנים ומייבשת אותן מורחים אותה.

      מחק
  48. אני סובלת ממלזמה - סוג של פיגמנטציה ונאמר לי ע"י רופאים וקוסמטיקאיות רפואיות לא לעשות שום פעולה מהסוג הזה. לא יהיה נכון לכתוב שהטיפול הזה מתאים גם לאלה הסובלות מפיגמנטציה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מלזמה היא תופעה הורמונלית פנימית, כלומר היא לא נוצרת מנזקים חיצוניים לעור (כמו חשיפה לשמש או עישון). לכן, כמובן, צריך להתייעץ עם רופא עור לגבי כל טיפול בזה

      מחק
  49. הי,
    התחלתי להשתמש ב 10% לאחר שסיימתי עם ה 5%. אני אכן רואה שינויי מסויים בעור, בעיקר בתחום הפצעונים והשחורים. מה שמוזר לי, זה שאני לא חשה שום עקצוץ או תחושת שריפה, גם לא עם ה 10% (ואני דואגת לנקות את הפנים לפני). זה לא קצת מוזר?
    שאלה שניה, בהוראות על הקופסא של ה 10% כתוב למרוח בלילה, לא כתובות הוראות על מריחה ביום, כפי שכתוב על הקופסא של ה 5%. בטוח ניתן למרוח גם ביום?

    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה,
      זה לא תמיד חייב לעקצץ, גם אצלי זה לא תמיד עושה את זה. רק אם יש לי פצעים פעילים על הפנים.
      לגבי המריחה ביום - בקיץ אני בכל מקרה ממליצה לא לעשות את זה אלא אם כן את מקפידה מאד על קרם הגנה עם SPF גבוה. אני כבר שנה מורחת רק פעם ביום - בערב, אני מרגישה שזה מספיק לי לגמרי.

      מחק
  50. היי, ראשית רציתי להחמיא ולהודות לך על הפוסט המעמיק והמפורט.
    אני משתמשת בחומצה (5%)מזה שלושה שבועות. כבר מהיום הראשון תחושת הצריבה בפנים הורגשה ולאחר ימים ספורים אף התחלתי להאדים ולהתקלף. יש לציין שהקפדתי למרוח קרם עשיר מעליה. לפני מספר ימים הרגשתי שתחושת הצריבה אף מתחזקת (יתכן ומרחתי מעט יותר מידי) ובהמשך פניי האדימו בעיקר באזור קמטי ההבעה ולאחר מכן העור באזור התקלף והתקשה ונוצרה שם פיגמנטציה ההולכת ומתכהה. האם תופעה זו מוכרת לך? האם לדעתך עלי להמשיך בשגרת המריחה והרגישות\פיגמנטציה הזו תחלוף?. עלי לציין שבשאר הפנים אני חשה שיפור מבחינת המרקם, ניקיון העור וצמצום הנקבוביות.

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. יקירתי,
      אני ממליצה לך להפסיק מיד להשתמש בחומצה. זה נשמע כאילו העור שלך פיתח רגישות אליה. תיגשי אל רופא עור עם החומצה, אם מאשרים לך שזו תופעה חולפת אפשר להמשיך להשתמש, אבל לא הייתי ממשיכה בלי להתייעץ עם רופא.

      מחק
  51. היי :) התחלתי להשתמש עם החומצה לפני שלושה ימים... אני שמה על איזור הזרועות ועל הפנים. בזרועות זה סבבה (עדיין לא עובד במיוחד אבל מצד שני גם לא מזיק) אבל בפנים זה פשוט גרם לי ליציאה של מלמלאמלא פצעונים קטנים ואדומים באיזור המצח (אני מורחת על כל הפנים). יש לציין שאחרי אני שמה קרם לחות טוב (ניסיתי שני סוגים שונים גם) אבל נראה כאילו כל מריחה רק מוציאה לי יותר פצעים! זה נורמלי? כאילו אולי זה "מוציא" את הכל לפני השטח לפני שזה מרפא או שכדי להפסיק?

    השבמחק
    תשובות
    1. העור שלנו בגוף יותר עבה מהעור בפנים ולכן מגיב בצורה פחות חריפה. התחלת עם חומצה 5%? בדרך תופעות אלרגיות אמורות לחלוף תוך כמה שבועות.

      מחק
  52. כן התחלתי עם ה5%... אז את אומרת להמשיך והעור יתרגל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את יכולה להמשיך לסבול את זה עוד קצת זמן תנסי להמשיך. אני מאמינה שזה יעבור ותגלי עור חדש ומהמם :-)

      מחק
  53. המשכתי ואכן האדמומיות עברה :) סיימתי את ה5% ועברתי ל10%- רשום להשתמש 3 פעמים בשבוע כדי שהעור יתרגל. זה אומר שבשאר הימים משתמשים ב5% או נותנים לעור לנוח ולא שמים כלום?
    דבר שני, אני משתמשת רק בערב (מטעמי נוחות ועצלנות). זה עדיין יהיה יעיל? נראלי מוזר לשים את זה גם בבוקר שנייה לפני שאני מתאפרת... תודה על המענה ועל הפוסט המפורט!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה, שמחה לשמוע שהכל הסתדר!
      תראי איך תרגישי, אם את רואה שהעור שלך מגיב בסדר ל-10% אז אתה יכולה למרוח אותה כל יום.
      גם אני מורחת אותה רק בערב כבר שנתיים ולא ביום וזה מספיק לגמרי :-)

      מחק
  54. הי. תודה רבה על הפוסט המעולה. איזה קרם לחות את מורחת אחרי החומצה בלילה? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. זה משתנה כל הזמן. בגדול אני אוהבת מאד את הקרמים של נוקס וכרגע משתמשת בקרם לילה שלהם מעל החומצה.

      מחק
  55. מה ההבדל בין החומצה הזאת לבין רטין a מה יותר יעיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. ההבדל העיקרי הוא באופן החומרים. החומצה היא חומצה סינטטית והתפקיד שלה הוא לזרז את קצב חידוש התאים בעור ולהלחם בפיגמנטציה, ואילו רטין A הוא וויטמין שיעיל לטיפול בחוסר אחידות במרקם העור כמו צלקות אקנה וקמטים. אפשר להשתמש בהם ביחד.

      מחק
  56. אם משתמשים כל הזמן בחומצה ,כלומר נגיד שנה או יותר , באיזשהוא שלב העור שלנו יהיה דק ושקוף לא? אני מפחדת להתחיל לנסות כי העור שלי נורא דק ושקוף. לא מפסיקים עם הקרם מתי שהוא? הוא לא יתחיל רק להזיק אחרי זמן מה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין חשש כזה, זה לא חודר ברמה כזאת לעור, רק משפיע על השכבות העליונות שמתחדשות כל הזמן.

      מחק
  57. היי , קניתי את המשחה בגלל שכבר תקופה די ארוכה יש לי בלחיים פצעונים קטנים ואדומים שאי אפשר לפוצץ וטיפה אדמומיות, התחלתי למרוח את החומצה לפני השינה כבר 5 ימים ברציפות וביום השלישי יצאו לי במצח מלא פצעונים קטנים ואדומים והאדמומיות התגברה , רציתי לשאול אם זה תקין והאם כדי להמשיך למרוח או להפסיק ? יש לציין שמאז החומצה כשאני מורחת קרם פנים גם אם לפני זה לא שמתי חומצה אז שורף לי קצת בלחיים איפה שאדום.
    תודה על המענה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את יכולה להמשיך לסבול את זה עוד קצת זמן תנסי להמשיך. אני מאמינה שזה יעבור ותגלי עור חדש ומהמם :-) שורף זה טוב! זה אומר שזה יוצר ריאקציה עם העור.

      מחק
  58. היי :)

    תודה על הפוסט המעולה והברור שלך. יש לי שאלה.. העורף שלי קיבל הרבה שמש עוד משנה שעברה, בהתאם לגב השמלות שלי שאני לובשת, שהן כולן יחסית בעלות מפתח גב דומה, אז יוצא שחלק מהעורף למטה הוא חום ושאר אזור הגב הוא לבן, הצבע הרגיל שלי... וזה עוד מהקיץ של משנה שעברה, ולא עבר לי בחורף. האם לדעתך שימוש בחומצה הזו יעזור?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה,
      העור שלנו על הגוף הוא הרבה יותר עבה מהעור על הפנים, ולכן גם החומצה בריכוזיות של 10% לא בטוח שתשפיע על העורף שלך. מה שאת מתארת נשמע כמו שיזוף שיכול לדהות מעצמו. את יכולה לזרז את זה אם תקפידי לעשות פילינג גוף ותסירי את השכבות "השזופות" מהאיזור הזה, וככה הוא יחזור לצבע הטבעי שלך.

      מחק
  59. תודה על הפוסט המעניין :)
    אני רק חושבת שחשוב לציין בפוסט עצמו שאסור להשתמש בחומצה בזמן היריון.

    השבמחק
  60. זה לכל החיים?
    אפשר למרוח באיזור הירכיים והמותניים?בקיץ זה מכוסה אז לא צריך קרם הגנה נכון?
    התלהבתי עד שקראתי שברגע שמפסיקים הכל חוזר..
    אם למשל לוקחים כמה שנים והכל עובר אפשר להפסיק וזה ישאר כך?

    השבמחק
    תשובות
    1. האפקטיביות של החומצה היא לעודד את התהליך של חידוש העור, כך שכשמפסיקים למרוח אותה בעצם עוצרים את התהליך.
      אפשר למרוח גם על הגוף, אבל השאלה לאיזה צורך?

      מחק
  61. שלום, אני בת 53 והזמנתי את החומצה. לאחרונה קראתי שאסור להשתמש בה בקיץ. שאלתי היא אם אפשר להשתמש בה בלילה. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      בהחלט לא ממליצה למרוח את החומצה במהלך היום בקיץ. למרוח רק בערב, ולהקפיד על מקדם הגנה לפנים במהלך היום (גם אם את לא מורחת את החומצה במהלך שעות האור).

      מחק
  62. היי רציתי לדעת אם אפשר למרוח מעל החומצה מייק אפ , ורציתי לדעת אם ברגע שמפסיקים להשתמש בחומצה הכל חוזר לקדמותו ?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אפשר למרוח מייקאפ. המצב לא חוזר לקדמותו, פשוט את מפסיקה את פעולת החידוש של העור, אז מגמת השיפור נעצרת.

      מחק
  63. א. תודה על פוסט מאוד אינפורמטיבי.
    ב. לפי מה שרשמת על המוצר של רביבה- החומצה משם יותר טבעית,לא עדיף תמיד לרכוש מוצר עם כמה שפחות מזיקים בתוכה(במיוחד לבעלי עור רגיש כמוני שנוטה לפתח רגישויות לחלק ממוצרי הקוסמטיקה)?

    השבמחק
    תשובות
    1. א. בכיף! תודה לך :)
      ב. בהחלט עדיף, זה המותג היחיד שאני קונה ממנו חומצה.

      מחק
  64. ראשית כל תודה על הפוסט , אני כהת אור אז רציתי לדעת אם הטיפול יתאים גם לי ומה השיפור שיקבלו הפנים שלי במהלך תהליך זה .

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה,
      אין קשר בין צבע העור לחומצה. החומצה מבהירה פגמים ולא את גוון העור, כך שאין לך מה לדאוג :) אם יש לך סימנים של פצעונים ישנים או חוסר אחידות במרקם העור החומצה תעזור לך לטפל בזה

      מחק
  65. הי,
    אני משתמשת בחומצה של רביבה, הכל טוב. רכשתי מהם עכשיו (רביבה) סרום קולגן, שקיבל הרבה רביוז טובים. ההוראות הן למרוח לפני השינה מתחת לקרם לילה או לבד, שבוע כן שבוע לא. שאלתי היא, האם ישנה בעיה לשלב בין הקולגן לחומצה? נשמע לי יותר מדי חומרים פעילים.. מה דעתך?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול אין בעיה לשלב, אבל את צריכה לנסות ולראות איך העור שלך מגיב. החומצה הגליקולית, אחת התועלות שלה, זה לסייע למוצרי טיפוח שמורחים מעליה להיספג יותר טוב ובאמת להשפיע.

      מחק
    2. תודה רבה!

      מחק
  66. היי .פוסט מעולה ..יש לך מושג לגבי רטינול...מה הפעולה שלו ומה ההבדלים בינהם?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!!
      כתבתי על זה בהרחבה בפוסט הבא >> http://israelmakeup.blogspot.co.il/2017/01/q-a.html

      מחק
  67. היי, כתבה מעולה ומאוד אינפורמטיבית! תודה רבה!

    שאלה קטנה, אם אני אשתמש בחומצה רק בערב ורק ב5%? (לא אגביר בהמשך ל10%..) זה עדיין יהיה אפקטיבי?
    או שאת בהחלט ממליצה להגיע למצב של שימוש פעמיים ביום והעלאה ל10%?
    אני בת 22 ואין לי המון בעיות בעור (טיפה פיגמנטציה, חוסר אחידות וחצ׳קונים פה ושם) ולא בא לי להעמיס על שגרת טיפוח הבוקר שלי כי היא כבר דיי עמוסה. אשמח פשוט להוסיף צעד שיעזור לעור שלי אבל אני לא בהכרח מצפה לשיפור דיי מיידי.

    דבר שני, אני משתמשת בערב בשמן רוז שיפ על עור הפנים (צעד דיי חדש בשבילי תאמת) את ממליצה לשים את השמן אחרי החומצה? מרגיש לי טיפה משונה לשים שמן אחרי קרם.

    שוב תודה רבה! במקרה נחשפתי לפוסט הזה ואני ממש מבסוטה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה, שמחה שמצאת את הפוסט שימושי!
      אל תמרחי ביום, תמרחי רק בלילה ותעברי ל-10% אחרי שאת מסיימת את הקופסא של 5%. אפשר בהחלט למרוח שמן רוז היפ מעל החומצה

      מחק
  68. היי! פוסט מעולה תודה רבה :)
    אני רוצה להשתמש בחומצה להעלמת צלקות מהפנים, אבל יש לי מאוד מעט צלקות. עדיין היית ממליצה למרוח על כל הפנים או רק על הצלקות באופן נקודתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. את יכולה למרוח רק על הצלקת, אבל החומצה טובה בכללי לעור, אז למה לא לתת לכל הפנים להינות ממנה :)

      מחק
  69. היי חייבת לציין שהפוסט מצויין וממש מפורט!
    בשנים האחרונות אני סובלת מפיגמנטציה לאחר חשיפה לשמש והכתמים נשארו ולא עברו..
    אני בת 27
    האם המשחה מתאימה לי?

    השבמחק
  70. היי! אני חוזרת אלייך לעוד שאלה קטנטנה (תודה רבה על העזרה!)
    אני משתמשת בחומצה כבר כשבועיים ויש משהו שמאוד מפריע לי.
    אני שמה אותה ראשונה, ואז סירום ויטמין סי וסרום אחר (בופה של אורדינרי) ואז שמן רוז היפ, ומשום מה שאני מגיעה לשלב השמן ואני מעסה הכל לפנים, יש מרקם מאוד מתפורר כזה, לא חלק. ושבבים של קרם יוצאים לי מהפנים (מקווה שזה ברור)
    הידיים שלי תמיד נקיות כמובן. יש לך מושג למה זה קורה? האם זה צריך להפריע לי?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך רכיבים מתנגשים באחד המוצרים שאת מורחת, לדעתי מהסרומים שייתכן שיש בהם סיליקונים ולכן זה מתפורר כשאת מעסה את זה לפנים עם השמן. תנסי למרוח רק את השמן מעל החומצה ותראי מה קורה.

      מחק
  71. איפה אפשר לרכוש את החומצה הזו??
    ומה העלות שלה??

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליז, כללתי קישור לרכישה בפוסט, מוזמנת להכנס ולהזמין דרך האתר :)

      מחק
  72. איפה אפשר לרכוש את החומצה הזו??
    ומה העלות שלה??

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליז, צירפתי קישורים בפוסט
      http://www.iherb.com/reviva-labs-5-glycolic-acid-cream-1-5-oz-42-g/5075?rcode=wiw422

      http://www.iherb.com/reviva-labs-10-glycolic-acid-cream-1-5-oz-42-g/5033?rcode=wiw422

      מחק