‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

10.3.2016

10 טיפים לאריזה קומפקטית

מעולם לא התיימרתי להיות מישהי שאורזת מעט לנסיעות. לא רק באיפור וטיפוח, אני מאלה שאורזות הרבה מהכל. בגדים, נעליים וכל דבר שאני מרגישה שלא אוכל לחיות בלעדיו, גם אם מדובר בנסיעות לתקופות קצרות מאד. 
אבל לאורך השנים הבנתי שאם אני רוצה להמשיך לארוז את כל הבית, אני צריכה ללמוד כיצד לעשות את זה נכון, אחרת אף מזוודה לעולם לא תהיה מספיק גדולה. 
בנסיעה האחרונה שלי לחו"ל כישורי האריזה שלי התחדדו עוד יותר, כיוון שנסעתי ל-4 ימים בלבד, בלי מזוודה (רק תיק טרולי למטוס) ובכל זאת נסעתי לשופינג, כלומר חזרתי עם הרבה יותר דברים משלקחתי איתי. הצלחתי לעשות הכל, וגם להיראות כמו בן אדם לכל אורך הנסיעה ואלה הטיפים שלי כיצד לארוז את האיפור והטיפוח שלכן בצורה יעילה וחסכונית. 


1. תארזו דוגמיות - אחד מהטריקים שחוסכים לי הכי הרבה מקום באריזה, זה להשאיר את הטיפוח הרגיל בבית, ולארוז איתי רק דוגמיות. מה שאתן רואות כאן זה רק חלק קטן מהאוסף האדיר שאני מתחזקת על בסיס קבוע, של דוגמיות ומוצרים בגודל Travel Size (מיכלים של 30 מ"ל או פחות). בארץ קשה להשיג דוגמיות, אבל כן אפשר לקנות מוצרים בגודל ננסי לנסיעות במסגרת מארזים מיוחדים של מותגים, או שמקבלים אותם כמתנה עם קניה. בחו"ל כשאתן מקבלות דוגמיות או הן מגיעות עם הזמנה מאתר כלשהו - תאספו הכל, אל תשתמשו וכשמגיע הרגע לארוז תיק תשלפו אותם מהמגירות. כל מה שאני צריכה לטיפוח העור יש לי כאן - סבונים לניקוי, מי פנים, קרמים ליום, קרמים ללילה, מקדמי הגנה, סרומים. 
מוצר הטיפוח היחידי שאני לא מוותרת עליו ובא איתי מהבית, זו החומצה הגליקולית אותה אני מעבירה לקופסית פלסטיק קטנה בכמות שתספיק לי לנסיעה. 
אגב, כמובן שאני לא אורזת את כל הערימה שאתן רואות בתמונה... אני נצמדת תמיד לשגרת הטיפוח הרגילה שלי, רק במוצרים אחרים - סבון לניקוי, מסיר איפור (בדרך כלל מגבונים), פילינג כלשהו (אם אין לי פילינג מוקטן אני לוקחת ספוגית לניקוי הפנים), חומצה, קרם לחות עשיר ללילה, סרום, מי פנים וקרם יום עם spf.

2. אל תארזו שמפו/מרכך - מוצרי שיער הם תמיד הגדולים, המסורבלים והכבדים ביותר. חבל על המקום ועל המשקל. אם אתן שוהות במלון, אפשר להסתפק בשמפו/מרכך שהמלון מספק לכן, ואם אתן מתעקשות לבחור לבד אפשר לקנות בארץ היעד מיכלים קטנים, ולהשאיר שם את מה שנשאר. כשאני נוסעת אני מוותרת גם על מוצרי עיצוב לשיער (קרמים, שמנים, ספריי) ורק לוקחת איתי מחליק שהוא מכשיר העיצוב הקל ביותר לאריזה ולשימוש בכל מקום.


3. תגנבו מוצרים מהמלון - איזה טיפ ישראלי מושלם. לא, אני לא ממליצה לקחת איתכן חזרה הביתה גם מגבות וברזים, אבל את המיני קרם גוף שאתן מקבלות תקחו גם תקחו - זה שם לשימושכן. קרם גוף הוא גם אחד המוצרים שבדרך כלל מגיעים באריזות מסורבלות וגודל Travel Size קשה יותר להשיג מטיפוח רגיל. כך שאם אתן מקבלות אחד כזה במלון, גם אם לא השתמשתן בו או נשאר בו משהו, תקחו ותשמרו. אין לכן קרם גוף בבקבוקון קטן? קרם ידיים, שמגיע בשפופרת קומפקטית ויש לנו תמיד בתיק, לחלוטין יכול לעשות את העבודה במקום. כשזה מגיע לבשמים, אף פעם אל תקחו בקבוקים שלמים. זה מתכון לשברון לב אם במקרה הבקבוק נשבר בדרך, מה גם שהזכוכית בדרך כלל כבדה. שוב, דוגמיות הן שם המשחק, ואפשר גם לקנות מיני בקבוקונים של הבשמים האהובים עליכן בדיוטי פרי בארץ או בחו"ל.

4. תארזו את כל המוצרים הנוזליים בשקית ניילון - אל תשכחו שבארץ אולי מקפידים פחות, אבל בחו"ל לא יתנו לכן לעלות על המטוס עם שום נוזל שהוא במיכל גדול יותר מ-30 מ"ל ושאינו מוצג בתוך שקית פלסטיק שקופה. לכן אני ממליצה לארוז מראש רק מוצרים שעומדים בקטגוריה הזאת, וככה אפשר תמיד לזרוק את זה למזוודה או לתיק היד לפי מידת המקום והנוחות, מבלי לדאוג שיחרימו לכן את קרם הפנים היקר והאהוב.



5. תארזו קטן - כמו בטיפוח, גם באיפור תארזו מוצרים קטנים. הפעם, לצערי, באמת אין דרך לקנות את הדברים האלה בארץ, אך הם לא בלתי אפשריים להשגה. או שאתן מקבלות אותם מתנה עם רכישה של מותגים יוקרתיים (ע"ע פלטת צלליות מיני של דיור) או שהם מגיעים בסטים של Sephora לקראת החגים. אני מודה, לפעמים אני מזמינה דברים כאלה רק בשביל שיהיו לי גרסאות קטנות לנסיעות, כי בינתיים הצלחתי לאגור אחלה אוסף של היילייטרים, ברונזרים, סמקים, צלליות, שפתונים, גלוסים - והכל בגודל מיני מוקטן ומאד קומפקטי. אם אין לכן איפור לדרדסים, ההמלצה הטובה ביותר שיש לי היא לקחת רק 1 מכל סוג. זה קשה, זה כואב אבל אין ברירה. אף אחת לא צריכה 5 מסקרות ו-10 שפתונים במהלך חופשה של 5 ימים. למדתי את זה בדרך הקשה, אחרי שלא הייתי משתמשת ב-99% מהאופציות שהתעקשתי לסחוב איתי (זה ליום שופינג, זה ליום שיבוא לי להשקיע, זה ללילה שנצא, זה לפעם שאולי נפגוש חברים שגרים שם.....זה לא נגמר). 

6. תארזו את הכי טוב - נסיעות זה לא המקום לניסויים. תארזו את הדברים שאתן יודעות שתמיד עובדים - המייקאפים העמידים ביותר, העיפרון השחור שלא זז, המסקרה שלא נמרחת, השפתון שתמיד מחמיא. ככה גם תגלו שאתן מצליחות לצמצם את האופציות מבלי להתלבט יותר מידי.

7. תגבילו את עצמכן לתיק אחד - פעם הייתי אורזת תיק מוצרי בסיס, תיק איפור עיניים, תיק שפתונים, תיק מברשות, תיק טיפוח, תיק שיער, תיק גוף. לא עוד. צריך לעצור את הטירוף, והדרך הכי טובה לעשות זאת זה להגביל את התיקים. כל האיפור חייב להכנס בתיק אחד ויחיד (לא קטן אבל גם לא בגודל המזוודה), המברשות בנרתיק מברשות מיוחד משלהן והטיפוח אפילו לא בתיק, אלא בשקית פלסטיק נסגרת שאפשר יהיה להציג בשדה התעופה.




8. תחפשו  מוצרים מודולריים - מה שחוסך לי הכי הרבה מקום, אלה מוצרים מודולריים שיש בהם גם וגם. הפלטה הזאת של bareMinerals היא פשוט גאונית וכוללת גם צלליות וגם סמקים, והמבחר לחלוטין מספק את יצר הגיוון שבי גם לנסיעות קצרות. היא כוללת 6 צלליות ששלוש מהן שימר ושלוש מאט, והגוונים מאפשרים ליצור איפור בהיר, כהה או שילובים. הסמקים גם הם מגיעים במאט ושימר ושניים מהם הם מבחינתי מוצרי היילייטר וקונטור, כך שזה סוגר לי את הפינה בצורה מצטיינת ממש. 



הגוונים הם נייטרלים ויתאימו לכל מצב ולכל לבוש וזה מה שצריך בנסיעות. הפלטה הזאת שוחררה כמהדורת כריסמס מיוחדת בשנה שעברה וחטפתי אותה בספורה. המקום היחידי שניתן עכשיו להשיג אותה הוא באתר Glambot ואני ממליצה מאד לשים אותה בווישליסט שלכן כדי שתקבלו התראה כשהיא חוזרת למלאי ותוכלו לחטוף גם אתן. (הקליקו כאן לפלטה)

9. אל תארזו לקים - אני מדברת מניסיון כואב, זה יכול להגמר רע מאד, ואין דרך לנקות בגדים או מברשות איפור משאריות לק שהתפוצץ מהלחץ בטיסה. אם מראה הציפורניים חשוב לכן, אני ממליצה לעשות מניקור ג'ל לפני הנסיעה וככה לא תצטרכו לדאוג. זה מה שאני בדרך כלל עושה לנסיעות של שבוע ומעלה. לנסיעות קצרות יותר, אפשר בהחלט לקפוץ למכון יופי בעיר שאתן שוכנות בה ולהתפנק עם מניקור מקומי. זו חופשה, מותר לכן!
אגב, לקים שקונים חדשים, זה לא אותו הדבר כמו לק שנפתח. זה משהו פיזיקלי שקשור לחמצן שנכנס לבקבוק אחרי שפותחים אותו והופך אותו לנפיץ, ובלק חדש זה לא יקרה. בכל מקרה, אם אתן קונות לקים תארזו אותם היטב בשקית ניילון נפרדת.


10.  תארזו סכינים רק במזוודה - מדהים כמה נשים שוכחות ואורזות דברים כמו סכיני גילוח, פינצטות, פצירות או מספריים קטנות בתיקי היד. דברים מהסוג הזה רק במזוודה, אחרת יחרימו לכן אותם בשלב הבדיקות הבטחוניות לפני העליה למטוס. גם מיכלים של דיאורדורנט, ספריי לשיער, קרם גילוח וכו' לא מאפשרים להעלות למטוס (גם אם מדובר במיכל קטן מ-30 מ"ל). ביציאה מהארץ לא מקפידים על מוצרי התרסיס וגודל המיכלים, אבל בהחלט מקפידים על חפצים חדים ומשוננים ויקחו לכן אותם לבלי שוב אם יימצאו בתיק. 
בהזדמנות זאת אני רוצה להמליץ בחום על סכין הגילוח הקטנה והקומפקטית של ג'ילט, שגיליתי כנראה אחרונה בכל היקום. מה שיפה פה, שהידית מתחברת עם כל ראש של סכיני ג'ילט שכבר יש לכן בבית אבל הופכת אותם לננסיים שאפשר לקחת בתוך קופסית פלסטיק קטנה ונוחה. גאוני לחופשות קיץ, ובכלל לכל חופשה שאנחנו לא רוצות לגדל פרווה במהלכה.

טיפ בונוס - תהנו! ותשאירו מקום לשופינג..... 
בין אם אתן נוסעות לסופ"ש, נסיעת עסקים או מתכננות חופשת פסח, אני מקווה שהטיפים שלי יעזרו לכן לתכנן את האריזה בצורה יעילה וחסכונית יותר. כמובן שאשמח לשמוע את הטיפים שלכן בתגובות :-)

2 comments: