‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

2.3.2016

My Skincare Tag

הדס החביבה מהערוץ Hadas Sher ביוטיוב תייגה אותי בטאג טיפוח כייפי במיוחד, אז קבלו את התשובות שלי לשאלות מהותיות, ואל תשכחו לקפוץ גם אל הסרטון המקורי של הדס.



מהו סוג העור שלך?
מעורב שמן. תמיד היה וכנראה תמיד גם יישאר. באיזור ה-T שמנוניות ייתר, שאר הפנים מאוזנות למדיי.

מתי התחלת לקיים שגרת טיפוח?
מאז שאני בת 16 בערך, כשהבנתי שהחצ'קונים לא יעברו מעצמם ואני צריכה להטריח את עצמי לעשות משהו כדי לטפל בהם. למרות שהתמדתי בשגרת טיפוח כבר משנות הנעורים, לצערי זו הייתה שגרת טיפוח מאד לא נכונה ולא טובה לעור שלי, שנבעה מחוסר יידע והבנה ומהמון הטעיה של מידע שצרכתי מעיתונים, מגזינים ופרסומות. לפני כ-6 שנים הכל התהפך, גיליתי את עולם הבלוגים וערוצי הטיפוח והאיפור ביוטיוב ונפתח בפניי עולם שלם של ידע שעזר לי לפתח לעצמי שגרת טיפוח מנצחת ונכונה.

כמה מוצרים כוללת שגרת הטיפוח הנוכחית שלך?
כולל מסירי איפור - כ-15 מוצרים שבחלקם אני לא משתמשת כל יום (כמו מסיכות, מוצרים לטיפול נקודתי בפצעונים וכו'). 

האם את מקפידה על הסרת איפור בערב?
כן, תמיד. אני אובססיבית לגבי זה וגם אחרי לילות קשים שבהם אני בקושי זוכרת איך קוראים לי, אני עדיין אתעקש להקפיד על שגרת הסרת איפור וטיפוח לילה מלאה.

כל כמה זמן את מבקרת אצל קוסמטיקאית ואיזה טיפולים את עושה?
מעולם בימי חיי לא ביקרתי את קוסמטיקאית. אני ממש מפחדת מהקונספט ושמעתי מספיק סיפורי אימים על נשים שיצאו מטיפולים קוסמטיים עם כוויות ונזקים לכל החיים, כדי לגרום לי להדיר את רגליי מכל הקונספט. יש לי פוביה ממצבים שיכולים לשנות את המראה החיצוני שלי בצורה דראסטית (לדוגמה לשבור את האף) ולכן מישהי שתיגע לי בפנים ותמרח עליהם חומרים שאני לא מכירה ולא יודעת את השפעתם לא באה בחשבון. 
עד שלא יהיה לי כסף לספא יוקרתי בפריז, אני אטפל בפצעונים שלי בעצמי, תודה.

כשיש לך חצ'קון, את מפוצצת או מתאפקת?
לעיתים רחוקות אני מצליחה להתאפק, בדרך כלל ממש לא. 

האם את מקפידה על מריחת מקדם הגנה?
לא כקרם נפרד כיוון שכמעט כולם מחצ'קנים אותי, אלא אני משתמשת בקרם לחות שיש בו מקדם הגנה, ובקיץ מקפידה שה-spf יהיה גבוה יותר.

טיפ טיפוח מנצח!
להתרחק מאלכוהול ופשוט לא לקנות מוצרים שמכילים אותו. באופן ספציפי - להתרחק ממי פנים המכילים אלכוהול. קשה לתאר כמה סבל עברתי במהלך שנות הנעורים כשהתפתתי לרכוש כל מוצר "ייעודי" לטיפול בפצעונים ושהכיל 90% אלכוהול. הם ייבשו לי את העור בצורה מחרידה, גרמו לתגובה הפוכה של עוד פצעים והשאירו אחריהם היפר-פיגמנטציה. הדרך שבה מותגים כמו קליניק מוכרים שיטת טיפוח לטיפול בעור בעייתי שמבוססת על מי פנים אלכוהולים באופן מחריד, היא פשוט שערוריה בעיני.
אני ארחיב קצת את הטיפ ואגיד שההמלצה הכי טובה שיש לי היא לקרוא רשימות מרכיבים וללמוד מאיזה רכיבים כדאי להתרחק. כתבתי על כך בצורה מפורטת בפוסט הטיפוח האחרון (הקליקו כאן)

מהו מוצר הטיפוח מספר 1 שלך?
ללא צל של ספק - חומצה גליקולית. כשאחד מהדרמטולוגים (מומחה עור) המפורסמים בארץ אומרים לך שאת עושה לעצמך מצווה כשאת משתמשת בחומצה ושבעוד 10 שנים את תגידי לעצמך תודה על כך, את יודעת שאת עושה משהו נכון. 
חומצה גליקולית היא לא מוצר קסם, אבל ההשפעה שלה היא לחלוטין קסומה. זה מוצר טיפוח לטווח הארוך שזו פשוט טעות לוותר עליה ואני לא רואה את עצמי מפסיקה להשתמש בה מתישהו בקרוב. את כל הפרטים אודות חומצת הקסם שלי תוכלו לקרוא במדריך המפורט שכתבתי (הקליקו כאן).

מהו המוצר שאת ממש לא ממליצה עליו?
בגדול אני ממליצה להתרחק ממוצרי טיפוח עממיים שקונים בפארמים. לא מטעמי סנוביות, הייתי קונה אותם פעם בעצמי ובכמויות, פשוט כי הם מאד מתועשים וזה חוזר לסעיף הקודם של רשימת המרכיבים - היא לא טובה. הם מכילים המון מים, אלכוהול סולפטים, פרבנים, בישום ועוד שלל רכיבים לא טובים ומעט מאד רכיבים פעילים שיכולים ליצור שינוי של ממש בעור. לכן חבל על הכסף וחבל על העור שלכן. תלמדו קצת את התחום של מוצרי טיפוח טבעיים ואורגניים, או תשקיעו במותגי פארם שהם ברמת מחירים בינונית ומעלה, זה מעיד בדרך כלל על איכות חומרים טובה יותר (לדוגמה: אהבה במקום גרנייה, לאוקסיטאן במקום ניוטרג'ינה. אבל גם כאן תמיד תקראו את רשימות המרכיבים!).

עד כאן התשובות שלי לשאלות, ואני בטוחה שמי שהיא קוראת וותיקה של הבלוג לא הופתעה מאף אחת מהן... אני חושבת שאפשר לסכם את הגישה שלי לטיפוח בכך שאני דוגלת בידע. ככל שאנחנו יודעות יותר על תעשיית הקוסמטיקה, מודעות לרכיבים בקרמים שאנחנו מורחות על הפרצוף וההשפעה שלהם - כך אנחנו הופכות לצרכניות נבונות יותר שגם יודעות ממה להתרחק ובאיזה פח לא ליפול, ולא משנה עד כמה הפרסומת מפתה. אני עושה מאמצים שהבלוג יהיה פלטפורמה לחלוק בו את הידע הזה, אחרי שאני חוקרת, מנסה ומגלה דברים על עצמי - לפעמים לטובה ולפעמים לרעה, אבל אני תמיד כאן כדי לדווח לכן את התוצאה... 

אני מתייגת את כל מי שמעוניינת לעשות את הטאג ושתפו איתי את התשובות שלכן!


6 תגובות:

  1. אם בא לך לקפוץ למים - ממליצה מאוד על אריקה מבוטיק קיסו. הקוסמטיקאית הכי עדינה, אינטיליגנטית וכנה שפגשתי. משתמשת רק במוצרים מאוד איכותיים (שמריחים כמו יוקרה). בהחלט הכי קרוב שאפשר להגיע לספא פריזאי בתל אביב.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמעתי על הבוטיק הזה. היא עושה טיפולים של ממש, או רק טיפולי פינוק?

      מחק
  2. מאוד מסכימה לגבי רוב השאלות, תשובותי לא רחוקות. בעיקר לגבי גיל ההתבגרות וניסוני המר עם קליניק, והחוויה המתקנת עם החומצה הגליקולית

    השבמחק
    תשובות
    1. קדימה, ראי את עצמך מתוייגת באופן רשמי לענות על הטאג. זה כיף :-)

      מחק
  3. ברכה על ראשך היפה על שצייתת למצוותי עם הטאג. אני מחבבת את הגישה המושכלת שלך לטיפוח. ידע הוא כוח וגם סקין זוהר מסתבר. וחוץ מזה מאוד מנחם אותי לראות קריאות נגד לדרעק של קליניק. בוז להם!

    השבמחק