‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

4.1.2017

My Skincare Gurus

בשנים האחרונות ומאז פוסט החומצה המהולל, הבלוג הזה תפס שם של הכתובת הנכונה בנושא טיפוח, ואיכשהו אני קיבלתי את המעמד של גורו סקין-קייר. יותר משאני נשאלת על כל נושא אחר, מידי יום אני מקבלת פניות פרטיות מקוראות עם שאלות בנושא טיפוח, עזרה בבחירת מוצרים, התייעצויות בנושא חומצות ואפילו מיילים של תודה על הטיפים שלי שעזרו לכן להתמודד עם בעיות שונות בעור או לשפר את שגרת הטיפוח שלכן, שזה הכי כיף לקבל. 
אז קודם כל - תודה. בלעדיכן לא הייתי כלום ועדיין הייתי ממשיכה לכתוב לקירות. 
הקוראות הוותיקות שלי כבר יודעות שכל ההמלצות שלי הן תוצאה של התנסות אישית ותהליך למידה שעברתי עם עצמי לאורך השנים. כשאני מגלה משהו טוב, אני מספרת לכן על זה, כמו גם כשאני מגלה משהו לא טוב. חשוב לי לשתף איתכן לא רק את המוצרים, אלא גם את התהליכים שאני מקפידה עליהם כי שני הדברים הולכים ביחד. מוצר טוב שמשלבים אותו ברוטינה גרועה לא ייתן תוצאות. 
אז קודם כל, חשוב לי שתדעו, אני לא המצאתי את הגלגל. את המסע שלי לטיפוח בריא ויעיל יותר אני עושה תוך כדי מחקר מעמיק ברשת בנושא רכיבים, יתרונות, חסרונות, המלצות, השמצות וכל פיסת מידע שאני יכולה להשיג אודות מוצר, רכיב או שגרה מסויימת. חשוב לי להבין מה עומד מאחורי המוצרים שאני משתמשת בהם ואיך אני יכולה להוציא מהם את המקסימום ואני ל ע ו ל ם לא קונה שום דבר לפני שאני עושה עליו חקר שוק מעמיק כדי לוודא שזה הדבר הנכון עבורי.
בסופו של דבר, הגלגל שאני ממציאה היא הרוטינה האישית שלי, השילובים שגיליתי שעובדים הכי טוב ביחד והמוצרים שעליי הייתה להם הכי הרבה השפעה. את המידע הזה אני חולקת איתכן, כולל להציע את ההתאמות הנכונות למי שיש לה סוג עור שונה משלי, כי אף שגרה אחת לעולם לא תתאים ל-100% מהאוכלוסיה. 
היום אני רוצה לחלוק איתכן את הגורוס שלי, הכתובות שאני פונה אליהן כדי לקבל המלצות וטיפים על טיפוח, ואלה 3 נשים עם רקורד מאד מרשים מאחוריהן ושלושתן ידועות כבעלות "פה גדול" שאומרות בדיוק את מה שהן חושבות על מוצר, בין אם הוא טוב או רע. כנות זה הדבר הכי חשוב כשזה נוגע לטיפוח, כלל ברזל שאני תמיד עומדת בו גם כאן בבלוג. 
חשוב לי לציין, שלמרות שאני עוקבת אחרי כל החומרים שמפרסמות הליידיז שתיכף תפגשו, זה עדיין לא אומר שאני מסכימה עם כל מה שהן אומרות. לכל אחת יש את האג'נדה והגישה שלה בטיפוח והדברים שהיא מאמינה בהם. אבל אני כן מסכימה עם התפיסה הכללית ובעיקר אוהבת את היכולת שלהן לתת פירוט מאד גבוה על כל מוצר כך שאפשר יהיה להבין לגביו אם יתאים לך ספציפית או לא. 
עולם הטיפוח הוא סבוך ורחב מאד ולעקוב אחרי הנשים הללו זה לא תמיד קל כי שטף המידע הוא עצום ומתפרס על פני מרחבים של חומצות, חומרים פעילים, ויטמינים, תמציות ואפילו סוגי זכוכיות (כן, יש קטגוריה כזאת). זה ללא ספק למיטיבות לכת, אבל אם אתן מתעניינות באמת בתחום אתן חייבות להכיר אותן. 



המלכה האם - Caroline Hirons. 
בגדול, אפשר לומר שקרוליין היא הגורו האהובה עליי כיוון שאני משתייכת לכת החומצות שלה. קרוליין מאמינה גדולה בשימוש בחומצות, וחומצה גליקולית במיוחד, וכמו שאתן כבר יודעות כך גם אני. אני מודה שאל קרוליין הגעתי אחרי שכבר הגעתי בעצמי אל חלק מהחוקים שהיא מטיפה להם (ניקוי דו שלבי, חומצה גליקולית, החשיבות של פילינג כימיקלי), ולכן לא מן הנמנע שמיד התחברתי למה שיש לה להגיד. אני עוקבת אחריה כבר כ-3 שנים וחוץ מזה שהיא גורו טיפוח רבת ידע וניסיון, היא גם אישיות משעשעת שכיף לעקוב אחריה. 
קרוליין היא קוסמטיקאית במקצועה ויש לה עשרות שנות ניסיון כמטפלת, אבל גם כיועצת למותגי טיפוח נבחרים שאיתם היא עובדת על רקיחת תכשירים ומייעצת להם בנושא רכיבים, אריזות ושיווק. קרוליין מקפידה מאד על גילוי נאות ותמיד תעדכן מראש אם המוצר שהיא כותבת עליו התקבל להתנסות או מגיע ממותג שהיא משוייכת אליו. לאחרונה היא השיקה מוצר ניקוי חדש שיצרה עם המותג PIXI ותהיו בטוחות שהוא יעבור אצלי להתנסות. 
בגדול, קרוליין היא מבחינתי התנ"ך וכל מוצר חדש שאני נתקלת בו ורוצה לנסות אני קודם כל אגש לחפש אצלה אם כתבה עליו חוות דעת, לפני שאחפש חוות דעת נוספות. אם היא אומרת לא להתקרב, אני לא אתקרב גם אם אקבל המלצות חמות ממקורות אחרים.
מה אני אוהבת אצל קרוליין - ההטפה לשימוש בחומצות בד בבד עם מוצרי הגנה מהשמש, שיטת הניקוי הכפול שהיא דוגלת בה, היכולת שלה לעשות סדר בבלאגן ולכתוב בצורה ברורה איזה מוצר מורחים לפני מה, מה אסור לערבב עם מה, ומה השלבים שצריך לעקוב אחריהם.
מה אני לא אוהבת אצל קרוליין - מעט מאד. הדבר היחידי הם מי הפנים המכילים חומצות שהיא מאד אוהבת ולדעתי מיותרים כאשר משלבים ברוטינה מוצר חומצתי בצורת קרם. תהרגו אותי, אבל לא מצאתי בזה שום תועלת. חוץ מזה, אני גם פחות עוקבת אחריה בכל הנוגע למוצרי טיפוח לשיער ולגוף ואיפור כיוון שאלה לא תחומי ההתמחות שלה.


האחות הגדולה - Sali Hughes
סאלי היא כמו האחות הגדולה שמבינה עניין ונותנת לך את הטיפים הכי טובים, כמו לקחת איבופרופן שעה לפני תור להסרת שיער בלייזר או בשעווה כדי לא להתייסר מכאבים. סאלי יודעת בדיוק מה כולנו עוברות על בסיס יום יומי ונותנת טיפים וטריקים שעוזרים לנווט בין דיילות מעצבנות בפארמים, שיווק אגרסיבי של מותגי טיפוח, מעצבי שיער יהירים ומתנשאים
וסתם בוקר שבו התעוררת עם פרצוף אפור ועייף. 
סאלי היא מאפרת לשעבר, והיום כותבת על איפור וטיפוח באתר שלה, בעיתונים, במגזינים ובשני ספרים שפרסמה. בניגוד לקרוליין שמתמקדת בעיקר בטיפוח, סאלי כותבת על הכל מהכל. יש לה את האג'נדה שלה לשגרת טיפוח ואיפור, אבל היא לא דוחפת אותה כדבר הנכון וההכרחי לעשות, אלא מסננת מתוכה טיפים לדברים שעובדים באמת ועוזרים למצוא פתרון לבעיות מציקות. 
אחד הטיפים המעולים שלה זה חומצה הילאוראנית לטיפול ביובש. אם אתן מחפשות מוצר טיפוח שיעזור לכן להתגבר על יובש, סאלי ממליצה לחפש מוצרים שחומצה הילאוראנית נמצא במקום גבוה ברשימת הרכיבים שלהם ואתן מסודרות. ובחיי, זה באמת עובד. אחד הפרקים הטובים ביותר בספר שלה "Pretty Honest" עוסק בנושא כאוב - איך לא ליפול קורבן לשיטות שיווק אגרסיביות של דיילות בפארם. לכאורה, נראה טריוויאלי עבור מיטיבות לכת שמבט מצמית אחד שלהן מקפיא את הדיילות במקומן, אבל עדיין מהווה מאבק תמידי ומרגיז עבור האישה הממוצעת שאוחזת בגישת ה"לא נעים" הפופולרית.
את החומרים של סאלי אפשר למצוא בעיקר באתר שלה. היא מנהלת גם ערוץ יוטיוב צדדי שבו היא מראיינת אושיות מתחום הביוטי, ועורכת את הראיון בתוך חדר האמבטיה שלהם בעודה מחטטת במגירות ושולפת מוצרים עליהם עורכים דיון. זה נשמע משעמם מאד, בפועל זה מרתק למדיי למי שבאמת מתעניינת בתחום. בנוסף, היא פרסמה שני ספרים - Pretty Honest עליו אני ממליצה בחום, ו-Pretty Iconic שאותו טרם קראתי והוא עוסק באופן כללי יותר בתעשיית הביוטי.
מה אני אוהבת אצל סאלי - הישירות, הכנות, הכתיבה המשעשעת והיכולת שלה לנסח טיפים ברורים וקלים לביצוע עבור כל סיטואציה בעייתית בעולם האיפור והטיפוח. אני אוהבת מאד את הגישה שלה לאיפור שמצד אחד סוקרת מוצרים בצורה מקיפה, אבל מצד שני לא לוקחת את עצמה יותר מידי ברצינות ודוגלת בשורה התחתונה שזה הכל טוב ויפה, כל עוד אנחנו מרגישות עם זה פאן. 
מה אני לא אוהבת אצל סאלי - לסאלי יש סוג עור שונה מהותית משלי (יבש מאד), כך שרוב המלצות הטיפוח שלה לא רלוונטיות עבורי. בניגוד לקרוליין (ואליי) שרואה בשמן מינרלי רכיב זול ולא מומלץ לשימוש, היא דווקא מחבבת אותו (כיוון שזה בעצם ווזלין שמעניק סיכוך לעור יבש במיוחד) ולכן צריך לשים לב ולברור בפינצטה את מוצרי הטיפוח שהיא ממליצה עליהם.


הילדה הרעה - Stephanie Nicole
סטפאני ניקול היא האמריקאית היחידה בחבורה, ולא בכדי. בגדול, אני לא אוהבת את הגישה האמריקאית לטיפוח (שמן קוקוס ופילינג אגרסיבי בכל מקום). כל הגורוס האמריקאיות שאני עוקבת אחריהן מציגות שגרות טיפוח בינוניות ומבולבלות במקרה הטוב וגרועות ממש במקרה הרע (מישהו אמר מגבונים להסרת איפור?). קשה לסמוך עליהן כי הן בעיקר ממליצות על מוצרים של מותגים שהן עובדות איתם ומקבלות תשלום עבור החסות, ורובן ככולן סומכות יותר על מילויים והזרקות כדי לטפל בעור שלהן, מאשר בשגרת טיפוח טובה שנותנת עבודה. אם גורו אמריקאית המליצה על מוצר, רוב הסיכויים שאני לא אגע בו.
סטאפני ניקול היא חיה שונה בספארי, וזה בעיקר כיוון שהיא לא דופקת חשבון לאף אחד. ההתרכזות שלה היא בעיקר באיפור, אבל יש לה אג'נדה שלמה ומאד רחבה גם בנושא טיפוח, והיא יודעת על מה היא מדברת. סטאפני מגיעה מרקע של עבודה בתחום של תהליכי הייצור של מוצרי איפור וטיפוח, לכן היא יודעת בדיוק מה הולך מאחורי הקלעים והידע וההבנה שלה לגבי רכיבים חסרי תחרות. לא תמצאו אותה משתמשת במוצרי טיפוח גנריים מהדראגסטור, לסטפאני יש שגרת טיפוח שמכילה את הטופ שבטופ שיש למותגי אינדי סקין-קייר להציע והיא קוטלת רשימות מרכיבים על ימין ועל שמאל כשהן לא עומדות בסטנדרטים. לעור שלה יש נטייה להיות יבש, כך שהוא לא דומה למעורב שלי, אבל היא גם תמיד תציע חלופה קלילה יותר שתתאים לסוגי עור אחרים. היא בעצמה מעריצה את קרוליין היירונס, לכן יש הרבה קווים מקבילים בין ההמלצות והטיפים שלהן, אבל לפעמים יש לה הברקות מקוריות משל עצמה. 
סטפאני היא לא טיפוס שקל לעיכול. יש לה סטייל פאנקי, איפור כבד והתנסחות בלי מתנצלת, אבל היא ללא ספק משב רוח רענן בין ים הגורוס המתחנחנות והמתחנפות האחרות שיש מסביבה.
מה אני אוהבת אצל סטפאני - יש לה ידע מאד רחב על מותגי אינדי שבקושי שומעים עליהם בערוצים אחרים ואפשר להיחשף אצלה למוצרים חדשים ומסקרנים (אבל לצערי גם בדרך כלל מאד מאד יקרים). בעוד קרוליין וסאלי מתרכזות הרבה במותגים אירופאים, סטפאני מציגה את מבחר הסקין קייר המשובח שיש לאמריקאים להציע (ולמרות מה שזה נדמה, זה לא רק ניוטרוג'ינה). בנוסף, הסקירות שלה אודות פלטות ושפתונים נוזליים באמת אין שני להן.
מה אני לא אוהבת אצל סטפאני - ובכן, היא אמריקאית. וככזו היא חוטאת עם מגבונים להסרת איפור (לא!!!) וסגנון האיפור שלה כל כך, אבל כל כך, כבד. 

לסיכום, אני רוצה להסב את תשומת לבכן לעבודה שכל שלושת הגורוס שלי הן בנות 40 ומעלה (במקרה של סטפאני 30), ויש לכך סיבה טובה. כל הבנות הנחמדות שאני עוקבת אחריהן שהן בנות 25 ומטה, אמנם יודעות להתאפר מאד יפה, אבל כשהן מציגות את שגרת הטיפוח שלהן אני לרוב מתחלחלת. 
קרוליין, סאלי וסטפאני כולן ניראות כמו נשים שאפשר להרגיש איתן הזדהות, ולא בובות פלסטיק עם עצמות לחיים מחוטבות. לשלושתן, אגב, יש גישה מאד נוחה לכירוגריה פלסטית ואין בכך כל רע (סאלי בעצמי הודתה שהיא מזריקה בוטוקס מידי פעם), אבל האג'נדה העיקרית שלהן היא כששומרים על בסיס טוב, אפשר לתת לטבע לעשות את שלו.

אם יש לכן המלצות לגורוס שאתן עוקבות אחריהן ונשבעות בהמלצות שלהן, אני יותר מאשמח לשמוע! 



4 תגובות:

  1. תודה על הפוסט, למרות שאני כרגע עוקבת רק אחרייך וככה זה בטח ישאר :-)
    רציתי לשאול לגבי הניקוי הדו שלבי - יש פוסט שמפרט את זה? חיפשתי קצת ולא מצאתי....

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מאיה,
      הזכרתי את נושא הניקוי הכפול בקצרה בכמה וכמה פוסטים בנושא טיפוח שהתפרסמו בשנה האחרונה. את מזכירה לי לכתוב פוסט שגרה מסודר עם השלבים שאני עוקבת אחריהם מידי יום :)

      מחק
  2. גורו נוספת מאוד ראויה שבאה מהטיפוח הקוריאני היא Renee Gothamista.

    השבמחק