‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

24.1.2017

Skincare NOT

אחרי פוסט של מוצרים מוצלחים ואהובים, מן הראוי להעלות גם פוסט על מוצרים שאני *לא* ממליצה עליהם. באופן לא מפתיע, אין לי הרבה כאלה להראות לכן, כי אני לא שומרת בדרך כלל מוצרים שאני לא אוהבת אלא מעבירה הלאה או זורקת לפח. בכל זאת, יש לי כמה דברים לדבר עליהם, וגם על מוצרים מסוגים מסויימים באופן כללי שלעולם לא תמצאו אותי מתקרבת אליהם.


מי שמכירה את אג'נדת הטיפוח שלי היטב, לא תופתע מאף אחד מהמוצרים שבתמונה, ובכל זאת - הנה הסיבות העומדות מאחורי כל בחירה:

+ מגבונים להסרת איפור - אין לי שום בעיה עם שימוש במגבונים לתיקון של תקלות איפור ולניקוי מסקרה שנמרחה או אייליינר שהתפקשש, למטרות האלה הם אחלה. אבל כתכשיר להסרת איפור וניקוי העור? לא ולא. הם עמוסים באלכוהול ובבישום ומלאים בכימיקלים שמייבשים והורסים את העור. מגבונים הם מוצא אחרון למישהי שממש חייבת להסיר איפור והגישה היחידה שיש לה למים זורמים הם בשירותים ציבוריים. אין שום תירוץ מתקבל אחר. 

+ סבון פנים Visibly Clear של ניוטרוג'ינה - יש כמה דברים שמעצבנים אותי בסבון הזה. ראשית, כמו כל סבון ממותג גנרי, רשימת המרכיבים שלו כוללת SLS ועוד שפע של כימיקלים לא ידידותיים. אבל מילא, ניחה. אבל לא רק זה, הוא מכיל גם טרטזין, צבע מאכל צהוב שכולנו כבר יודעות להתרחק ממנו כשהוא מופיע על אריזות של סוכריות וממתקים. צבע מאכל מסרטן שמצריך אזהרה נפרדת בשפה ברורה בפני עצמו לפי הוראות משרד הבריאות, איך הוא מוצא את עצמו לתוך רשימת המרכיבים של סבון שהוא לכאורה "מאושר על ידי דרמטולוגים"???? סיימתי את הסבון הזה בעל כרחי כי אני לא רוצה לבזבז ולזרוק סתם לפח, אבל נשבעתי לעצמי שזו הפעם האחרונה שאני משתמשת בסבון מסוג כזה וכבר מצאתי שפע של פתרונות אחרים ואיכותיים הרבה יותר לניקוי העור.

+ סרום Q10Plus של ניוואה - מצד אחד, זה עם חומצה הילאורנית זול ונגיש שעושה את העבודה. מצד שני, שוב, רשימת המרכיבים שלו מבאסת מאד ועמוסה בסיליקונים ואפילו באלכוהול. לא רוצה את כל זה על הפנים שלי ובטח שלא במוצר סרום שאמור לשקוע לתוך העור ולהזין אותו. מצער אותי שהאופציות שעומדות בפני האישה הממוצעת שהולכת לעשות שופינג טיפוח בפארם, הן אופציות גרועות למדי ונשים רבות נופלות בפח הזה של הבטחות שווא. אני מפצירה בכן, גם אם אין לכן ראש לעיון ברשימות מרכיבים ושופינג אונליין, אם אתן ניגשות לרכוש את הטיפוח שלכן בפארם, תפנו למדפים של מותגי אמצע כמו נוקס, ד"ר עור וסבוקאלם שמציעים מבחר הרבה יותר איכותי.

ועוד כמה מוצרים שלא יהיו בתמונה (וגם לעולם לא יהיו):
+ מי פנים עם אלכוהול - אחת הרעות החולות הנוראיות ביותר בעולם הטיפוח ומשהו שצריך להשמיד מהלקסיקון. אלכוהול זה לא רכיב טוב לשום דבר ולאף אחד, אם יש במי הפנים שלכן אלכוהול, תעיפו אותם לפח. השימוש במי פנים אלכוהוליים גרם לי לשנוא את המוצר הזה לאורך שנים וחבל, כי פספסתי שנים של שימוש בקטגוריה שלמה ונהדרת, כל עוד היא מכילה רכיבים איכותיים וידידותיים. 

+ סדרות טיפוח "לצעירות" / לטיפול באקנה - אם זה ממותג כסדרה לצעירים או לטיפול באקנה, תהיו בטוחות שזה שיט. ב-99% מהמקרים, המיתוג הזה מסתיר רכיבים כמו אלכוהול (שכאמור, הוא האמא של כל הרשע) וחומצה סיליצית שאינה מומלצת או נכונה לכל אחד ועוד שפע של רכיבים בלתי ידידותיים דווקא לעור רגיש. פצעונים זה לא צרעת ולא צריך לחטא אותם. דווקא שימוש בטיפוח מזין ומעשיר יותר יכול לעשות פלאים בעור בעייתי, והשאיפה לייבש ולבער אותו בדרך כלל יוצרת נזק כפול. תאמינו לי, את הנזקים שעשיתי לעצמי עם כל מיני מוצרי שיט לאורך שנות צעירותי אני מנסה לתקן עד היום.

+ סבוני פנים מקציפים - אתן מכירות את הסוג הזה, סבונים שנראים כמו מים ומגיעים עם משאבה והופכים לקצף במגע עם האוויר והמים. אפילו סקרתי כאן בבלוג כמה סבונים כאלה, אבל לא עוד. אם בסבונים רגילים תמצאו SLS, אז בסבונים מהסוג הזה יש כפליים כמות של כימיקלים דוחים במיוחד כדי לגרום לאפקט ההקצפה הזה. לא תודה, לא על הפרצוף שלי.

+ קלאריסוניק או מברשות פנים חשמליות אחרות - כל כך לא. לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל. אולי מהעבודה שהראשים של המברשת הם כר פורה לבקטריות מכל מין וסוג? כי בשימוש לאורך תקופה ארוכה הן ישמידו את יכולת ייצור החומציות הטבעית של העור? כי הן נ ו ר א י ו ת עבור פצעונים ורק יוצרות גירוי גרוע יותר? כי הן מחדירות לעור מוצר מסוג שלא אמור להיות מוחדר אליו בנסיבות כאלה (מוצרי ניקוי)? כל כך הרבה סיבות מדוע להמנע מהן, כשהעיקרית שבהן היא שהן יקרות בטירוף ללא שום הצדקה. את הכסף הזה תשקיעו בשמן פנים טוב ותראו תוצאות טובות יותר.

+ מוצרים לצמצום נקבוביות - אין דבר כזה. לא קיים. פיזיולוגית זה בלתי אפשרי. נקבוביות הן לא דלתות שנפתחות ונסגרות, הן שם כדי להשאר איך שברא אותן הבורא, כל אחת ונקבוביותיה. הדבר היחידי שאפשר לעשות הוא לטשטש את הניראות שלהן, ואת זה אפשר לעשות רק באמצעות מוצרים עמוסים בסיליקון, שהוא, כידוע, לא מומלץ. 

+ מוצרים שמבטיחים "ספיגה מהירה" - את השמנים שלי, הסרומים והקרמים אני רוצה להרגיש על העור, ולא שיישאבו תוך שנייה פנימה. מוצרים שמבטיחים לכן שהם נספגים בצורה מיידית בעור, עמוסים בחומרים סינטתיים ש"דוחפים" את הקרם לתוך העור. ואתן כבר יודעות מה דעתי על חומרים סינטתיים, נכון?
  
אחרי שהוצאתי את כל הזעם הזה, אני מרגישה רגועה יותר. שתפו איתי מוצרי טיפוח איומים שממש לא עשו לכן את זה!

הגענו בדיוק לאמצע של SkinCare Week, שני פוסטים מאחורינו ושניים עוד לפנינו. מזכירה לכן שאם יש לכן שאלות בנושא טיפוח או בנושא חומצות, אתן מוזמנות לכתוב לי אותן כאן בתגובות ואני אענה עליהן בפוסט שאלות תשובות מורחב שיתפרסם ביום חמישי.
אם פספסתן את החלקים הראשונים בסדרת הטיפוח, גשו לפוסט המפרט את עשרת הדברות לשגרת טיפוח נכונה ובריאה, ואחריו אתן מוזמנות לבקר בחלק השני שבו אני מציגה לכן מוצרי טיפוח מתוך השגרה שלי שאני ממליצה עליהם

10 תגובות:

  1. היי תודה על הפוסטים . שאלה קטנה מה רע בחומצה סיצילית ולמי זה מיועד? ודבר שני בקשר למברשות איפור מחליפים ראשים כל 3 חודשים ורוחצים את זה כל יום אחרי שימוש אז למה זה בעייתי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מעיין, חומצה סיליצית מיועדת למי שסובלת מאקנה באקטריאלית, כיוון שהיא חודרת לעור ומסייעת להיפטר מבקטריות. מי שאינה סובלת מהתופעה הזאת לא צריכה להשתמש בה.
      לגבי הקלאריסוניק - לצערי זה לא מספיק. צריך לחטא את המברשת ברמה מקצועית כדי להיות בטוחים שהיא לא צוברת בקטריות מיום ליום וגם אז אי אפשר להיות בטוחים, כך שכבר בשלב הזה (שלא לדבר על החלפת ראש פעם ב-3 חודשים) זו אופציה לא מומלצת מבחינתי. בכל מקרה, יש עוד סיבות שמניתי שבגללן אני לא ממליצה על מברשות מהסוג הזה.

      מחק
  2. ובנוסף יש לי שאלה בקשר לזרום של לוריאל מסדרת סקין פרפקשיון . אני משתמשת בו ואני רואה שינוי לטובה , האם הרכיבים שלו הם בסדר ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכירה אותו ולא מכירה את רשימת המרכיבים שלו, אז קשה לי לענות לך :)

      מחק
  3. את יודעת מה, מנסה את מזלי איתך :) בשנים האחרונות נהניתי מאוד משימוש בשמן רוזהיפ (ומאיך שהוא גרם לעור שלי להרגיש נהדר, פחות מיובש ויותר מאוזן!). עם זאת הקוסמטיקאית החדשה שהלכתי אליה (שהיא באמת מעולה) אמרה לי שעל עור כמו שלי (עבה ומלא בנקודות שומן) מוצרים כאלו רק מכבידים ויוצרים יותר שומן כלוא ואני צריכה לחדול לחלוטין מההרגל (היא מאוד בעד חומצות דווקא ושימוש בלחות קלילה). כן? לא? יש היגיון מאחורי הזנת יתר של העור? כיום אני משתמשת רק בחומצות בלילה אבל מתגעגעת מאוד לתחושת הרוויה המדהימה של השמן (היא טוענת שלחות אמיתית מקבלים בעיקר משתיית מים).

    השבמחק
    תשובות
    1. יקירתי, רוזהיפ זה דווקא שמן מעולה לעור שומני. אם את אוהבת להשתמש בו, תמשיכי. אל כ"כ אוהבת את העקרונות שהקוסמטיקאית שלך דוחפת לך, "לחות קלילה" זה מושג שלא עומד מאחוריו שום דבר.... מים בהחלט מונעים מהעור להיות *מיובש* אבל אין קשר בינם ובין הלחות הטבעית של העור שאותה משיגים באמצעות הזנה קבועה.

      מחק
    2. תבורכי! הולכת להתקלח ברוז היפ

      מחק
    3. בכיף חומד, תמיד תרגישי חופשי לשאול :)

      מחק
  4. כל כך שמחה שנתקלתי בבלוג שלך! עוברת על כל הפוסטים שהעלית ומשכילה :)
    אני חדשה בעולם הזה של הטיפוח (עד עכשיו הייתי מאמינה לפרסומות וכאלה) ומנסה להבין מה נכון לי ולעור הפנים שלי.
    לגבי מה שכתבת על סדרות טיפוח "לצעירות" / לטיפול באקנה - חושבת שזה נכון גם לגבי הסדרה של סבוקלם? משתמשת בג'ל ניקוי ובקרם לחות (לא כל כך יודעת להגיד אם זה טוב לי או לא...)

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע!
      כפי שכתבתי, אני ממליצה לא להשתמש במוצרים ייעודיים לעור צעיר כיוון שהם בד"כ מכילים רכיבים פחות מומלצים.

      מחק