‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

6.2.2017

סיפורי שיער

חורף הוא תקופה טובה עבור השיער שלי. ברגע שמתחיל להיות חם ולח הוא מאבד כיוון ודורש ממני הרבה יותר השקעה כדי שייראה נורמלי, כשבפועל יש לי הרבה פחות כוחות להשקיע בו (להשתמש במוצרי עיצוב בחום בקיץ? סיוט). 
לעומת זאת, מזג האויר היבש והקריר עושה לו נעים והוא יושב בדרך כלל כפי שאני רוצה שיישב. אם עיצבתי אותו בצורה מסויימת, כך הוא יישאר עד החפיפה הבאה. 
אני ממשיכה עם עקרונות טיפוח השיער שאימצתי בקיץ ושהזכרתי כאן - לא להשתמש יותר בשמפואים גנריים, לא להשתמש במרכך ולהמנע ממחליקים עד כמה שאפשר ואני מבחינה בשיפור במראה שלו ובירידה משמעותית בקצב הנשירה. 


אחרי כל חפיפה אני מייבשת את השיער עם פן, זה כבר נהיה דבר שבשגרה. אם בהתחלה לעשות פן לעצמי היה שווה ערך להחלקה על הקרח מבחינת היכולות המוטוריות המוגבלות שלי, הרי שהיום אני מרגישה הרבה יותר מיומנת. 
לעומת המייבש הפשוט שהיה לי עם בחירה בין 3 מצבי חום בלבד, המייבש של Amika הצריך ממני יכולות פענוח הנדסיות, עם כל מיני מונחים על יונים חשמליים חיוביים ושליליים שצלצלו לי מוכר משיעורי פיזיקה בתיכון (מסתבר שזה לא יונים מהסוג שמאכילים עם לחם יבש בכיכר). 
בשורה התחתונה זה מייבש מתקדם הרבה יותר, עם שלל מצבים לבחור ביניהם - כפתור הפעלה וכיבוי, כפתור עצמת רוח, כפתור עצמת חום, כפתור בחירה בין מצב חיובי לשלילי וכפתור לייבוש באוויר קר.
עזבו אתכן מהסברים פיזיקליים מורכבים, כל מה שאתן צריכות לזכור הוא שלפן הזה יש מצב של נטרול Frizz וקיבוע עיצוב, וזה אדיר. את הייבוש עושים על מצב +פלוס ואז כדי לקבע את העיצוב החביב עליכן אתן עוברות למצב -מינוס ועובדות עם המברשות. לסיום סיומת מעבירים וויש של אוויר קר. אחת הבעיות הכי מעצבנות עם הפן הקודם והפשוט שלי הייתה שהוא היה יוצר frizz שלא מהעולם הזה, שהייתי צריכה לנסות לפתור עם גדוד של מוצרי עיצוב וטיפוח. 
מאז שהתחלתי להשתמש בפן של אמיקה ולהקפיד על שלבי הייבוש והעיצוב, אני לא צריכה מוצרים נלווים והשיער יושב מושלם עד לחפיפה הבאה. 
בכל זאת, שני חסרונות יש לפן הזה - הוא כבד למדי ואני בהחלט מרגישה שאני עושה תרגיל חוזק לזרועות בכל שימוש (שזה לא דבר רע בהכרח). חסרון נוסף שהוא לא מייבש מהר את השיער. למרות שהדרגה הגבוהה של חום היא אכן חמה מאד, איכשהו זה לא תורם לייבוש זריז. שוב, זו שאלה של פיזיקה וחשמל, לכו תבינו (יש לנו מהנדסות חשמל בקהל? מוזמנות לתת את דעתן). אבל למרות שהוא קצת איטי וכבד יותד, הוא עדיין שווה את ההשתדלות כיוון שאני מרגישה שהעבודה שלי איתו מעניקה לי את התוצאה הכי קרובה לפן מקצועי במספרה שאני יכולה להשיג לעצמי בבית. גם האופציה של סיום הייבוש עם אוויר קר היא הדבר המומלץ לעשות כדי לקבע את העיצוב ולהחזיר את הברק לשיער.
אני עובדת עם שתי מברשות, הראשונה היא מברשת עם בסיס עץ וסיבים צפופים וגסים יותר שתופסת את השיער חזק יותר ומסייעת לי בהחלקה. אחרי כן אני עוברת למצב -מינוס ולמברשת קרמית שאיתה אני מעגלת את הקצוות ויוצרת מעט נפח היכן שאני מעוניינת בכך. כל הסיפור הזה נשמע כמו תהליך ארוך ומייאש, אבל בפועל זה לוקח לי כ-10 דקות ואני כבר מתורגלת בכל הצעדים. אני ממליצה להזין את השיער לפני כל ייבוש עם שמן או סרום כלשהו, ולא לייבש שיער רטוב לגמרי אלא לעבוד עם שיער חצי יבש. אם לא תשימו חומר הזנה כלשהו ותייבשו שיער רטוב מאד, אתן בעצם שורפות אותו וזה לא מומלץ.
בפועל אתן לא חייבות דווקא את המברשות הללו, אלא כל מברשת מחומרים דומים (המברשת הקרמית של נטורל פורמולה, למשל, היא מצויינת ומומלצת מאד). 


בין חפיפה לחפיפה ואם אני מרגישה שהשיער שלי קצת שמנוני מידי, אני נעזרת בשמפואים יבשים - ההמצאה היעילה ביותר מאז המצאת המים. 
שמפו יבש היה בעבר מוצר שאי אפשר להשיג בארץ כי ישראליות היו נחרדות מהרעיון לא לחפוף את הראש כל יום. לשמחתי, המיתוס הזה הולך ונשבר ויותר ויותר נשים מכירות ביתרונות שבמרווחים ארוכים יותר בין חפיפה לחפיפה ושימוש בשמפו יבש בין לבין. הסימן הברור ביותר לכך ששמפו יבש הפך להיות מונח שגור בפיהן של צרכניות ישראליות, הן השקה של מוצרי שמפו יבש ישראלים למהדרין של נטורל פורמולה. שמחתי מאד לראות שמותג ישראלי מתחבר לטרנד ומשיק מוצר שהוא גם נחשק וגם איכותי. השמפואים היבשים של נטורל פורמולה מעולים ועושים את העבודה מבלי להיות כבדים וגם יש להם ניחוח נהדר. 
שמפו שבזמנו ייבאתי מארה"ב הוא של Tresemme שלאחרונה עשו עלייה לארץ הקודש ואפשר למצוא גם את השמפו היבש בסופר פארם. 
כיף שיש מבחר וכבר לא צריך להסתמך על ייבוא מחו"ל של מוצר בסיס שמתכלה יחסית מהר.


 וממוצרים שעשו לי את זה, קבלו מוצר שאכזב. 
הזמנתי את Matte Pomade של OUAI בציפייה שיתפקד כמו וואקס איכותי שיעזור לי להדביק שיערות בייבי שמתעופפות לי באיזורים מעצבנים. בפועל, זה וואקס ליצירת טקסטורה בשיער, ואני בעיקר מאשימה את עצמי שלא ירדתי מספיק טוב לסוף דעתו של המוצר הספציפי הזה. 
זה לא היה נורא כל כך, אם הייתי מרגישה שהוא עושה עבודה טובה כמוצר טקסטורה, אבל גם זה לא. יש לי את ספריי הטקסטורה של אמיקה והוא עדיף עליו בעשרות מונים. את הוואקס הרבה יותר קשה לפזר על השיער ואני מרגישה שאני צריכה לתלוש לעצמי חצי משערות הראש כדי לפזר אותו כמו שצריך, או לחילופין שהוא נדבק לקובצות שיער יחידות ועושה אותן ג'יפה במקום להתפזר בצורה אחידה. הדבר היחידי שאני אוהבת בו זה הריח. 
הזמנתי אותו מקאלט ביוטי, אבל תעשו לעצמכן טובה ואם אתן רוצות מוצר טקסטורה שיעניק גוף ונפח לשיער, גשו לגילטי ותרכשו את הספריי של אמיקה. 


אחרונה חביבה היא מסיכה לשיער של Paul Mitchell מליין Marula Oil. זו אמורה להיות מסיכה מזינה במיוחד מועשרת בשמנים שונים ומיוחדים. 
בסופו של דבר זו מסיכה נחמדה, עם מרקם קליל והיא לא סמיכה במיוחד. אני מרגישה שהיא עושה עבודה של קונדישינר איכותי במיוחד, אבל לא שווה בתוצאותיה למסיכות אחרות כמו המסיכה המשקמת של אמיקה או מסיכת האבוקדו האלמותית מאייהרב

לסיכום, הנה עוד סיבה מדוע החורף הוא עונה מושלמת - זו עונה שלימה של יום שיער טוב. לא צריך יותר מזה בחיים האלה.



גילוי נאות: המוצרים של Amike, Paul Mitchell, Natural Formula התקבלו לצרכי פרסום.

2 comments:

  1. זו תובנה גאונית, העניין הזה שחורף הוא גוד הייר דיי שנמשך כמה חודשים. אף פעם לא חשבתי על זה ככה וזה כלכך נכון. בכל חורף אני לכאורה משקמת את מערכת היחסים שלי עם השיער שלי וחושבת שהוא דווקא ממש פוטוגני ומרשים, ובכל קיץ אני חווה משבר מחודש ביחסים.
    לגבי טיפוח - אני מאוד לא בחורה של מוצרי שיער, אבל יש לי טיפ טוב לגבי חיזוק השיער ומניעת נשירה. אני משתמשת כבר כמה שנים, בעקבות המלצה של חברה, בתוסף תזונה בשם סיליצאה והוא ממש מוצלח (מחזק גם את הציפורניים, אבל זה נושא לפוסט אחר).

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי תוסף MSM שאני לוקחת, אבל גם אותו אני בעיקר צריכה בקיץ כשהשיער נחלש וסובל. הנה עוד סיבה לאהוב את החורף!

      מחק