‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.7.2017

קיץ בטוח - מדריך לשימוש נכון במוצרי הגנה מהשמש

קיץ 2017 נפתח עם גל חום קיצוני בכל חלקי הארץ, ואין הזדמנות טובה יותר מזו לדבר על מוצרי הגנה מהשמש. 
היום, יותר מתמיד, יש מודעות הולכת וגוברת לנזקי הקרינה במיוחד בכל הקשור להזדקנות של העור וסימני גיל. הלוק השזוף של שנות ה-20 מתחלף בלוק דהוי ומקומט כשהשעון הביולוגי מראה 30 ואף אחת לא רוצה את זה. לקוראות הבלוג ומאמצות שגרת הסקין קייר שלי, נושא ההגנה מהשמש הוא קריטי במיוחד כיוון שכל מי שאימצה לשגרת הטיפוח שלה חומצות וחומרים פעילים, בוודאי יודעת שזה בא יד ביד עם הקפדה יתרה על הגנה מהשמש כדי לא ליצור נזקים לטווח הארוך.
מצד שני, תחום מוצרי ההגנה מהשמש הוא עדיין הבעייתי והמציק ביותר לנשים רבות שלא מצליחות למצוא מוצרים שיהיו לטעמן ולא יכבידו ו/או יסתמו את העור. בנוסף, אני מרגישה שגם נשים שמקפידות על הגנה מהשמש לעור הפנים, לא מקפידות באותה המידה לגבי הגוף, וחבל. 
במדריך שלפניכן אני שואפת לעשות סדר בבלאגן, לענות על השאלות הקריטיות ביותר ולהגיש לכן רק את המידע שאתן צריכות כדי לדעת איזה מוצרי הגנה מתאימים לכן, וכמה כללים שחשוב וכדאי לאמץ.

מקדמי הגנה פיזיקלים, מול מקדמי הגנה כימיקלים 
מקדם הגנה פיזיקלי - מוצרים המכילים מינרלים מסוג titanium dioxide או zinc oxide שפועלים בצורה שחוסמת קרינת UVA ו-UVB. המרקם של מוצרי הגנה פיזיקלים הוא בדרך כלל עבה ומשחתי ומותיר שכבה לבנה על העור שלוקח לה זמן להיספג ולא עמיד במים וזיעה. מצד שני, אלה מוצרים שהאפקטיביות שלהם היא מיידית ולא צריך להמתין אחרי המריחה ולפני היציאה לשמש.
מקדם הגנה כימיקלי - מוצרים המכילים תרכובות אורגניות / כימיות כגון Octocrylene הפועלים בצורה שקולטת את הקרינה אבל יוצרת "המרה" של הקרינה לחום שנפלט מהגוף. משום מה זו קטגוריה שנחשבת פחות נפוצה, למרות שבפועל היא קיימת במוצרים רבים על המדף בפארם. מוצרי הגנה כימיקלים דלילים וקלילים יותר וקלים למריחה כיוון שלא דרושה מהם כמות גדולה. מצד שני, זו הקטגוריה שדורשת ספיגה של 20 דק' בעור לפני שאפשר לצאת לשמש וחידוש לאורך היום. כמו כן, היא לא מומלצת למי שסובלת מבעיות סקין קייר כתוצאה מהחום כדוגמת פיגמנטציה חמורה או סבוריאה - כיוון שהרכיבים פועלים לקליטת החום בגוף. 

איזה סוג של מקדם הגנה מתאים לי?
בגדול - זה לא משנה בכלל. רוב האוכלוסיה יכולה להשתמש גם במקדמים פיזיקלים וגם בכימיקלים ואין הבדלים משמעותיים בין השניים. לשתי הקטגוריות יש יתרונות וחסרונות, כפי שראינו, אבל שתיהן מעניקות הגנה מספקת. 
יוצאי דופן הם אנשים שאלרגים לאחת מהקטגוריות (מריחת הקרם גורמת לעיניים שורפות, עקצוצים בעור, פצעונים, אדמומיות) או מי שסובלים מריאקציות חמורות לחום כמו היפר פיגמנטציה, מלזמה וסבוריאה שאינם יכולים להשתמש במקדמי הגנה כימיקלים.

איך יודעים איזה מוצר הוא מה?
איך תדעו אם הקרם שלכן הוא כימיקלי או פיזיקלי? התשובה, כמו תמיד, נמצאת ברשימת המרכיבים. הקטגוריה הקלה ביותר לזיהוי היא קטגורית המקדמים הפיזיקלים, שאז יופיעו אחד מהשניים בראש הרשימה - titanium dioxide או zinc oxide. אם אחד מהצירופים האלה מופיע, הרי שלפניכם מקדם הגנה פיזיקלי. אם אף אחד מהצירופים הללו לא מופיע, הרי שבידכן מקדם הגנה כימיקלי (כאן רשימת הרכיבים ארוכה ומסובכת יותר לזכור בשלוף). 
שימו לב - יש מוצרים בשוק המכילים גם וגם. אם אתן לא אלרגיות לרכיב כלשהו, אין סיבה שתחפשו אותם ברשימת המרכיבים, אבל אם אתן יודעות שיש לכן אלרגיה לרכיב פיזיקלי או כימיקלי תצטרכו לוודא שאתן לא קונות תכשיר מהסוג שמכיל הגנה "כפולה". 

איזה גובה SPF עדיף?
ההמלצה הגורפת לקיץ הישראלי היא מינימום 30SPF. בחורף אפשר לרדת ל-15SPF. כל דבר מעל 30 זה נחמד, אבל לא מוסיף הרבה כיוון שאחוזי ההגנה בין 30 ל-50, נניח, הם בודדים ולא מעניקים יתרון משמעותי כלשהו. 50SPF זו ההגנה הגבוהה ביותר שקיימת כרגע בשוק וכל מוצר שמציע לכם יותר מזה (70SPF וכו') מוכר לכן בעיקר לוקשים.

כמה קרם למרוח וכמה פעמים ביום?
שאלה נפוצה שגם היא תלויה בסוג המוצר שאתן משתמשות בו. המיתוס לפיו צריך למרוח כמות של כפית גדושה על הפנים כדי לקבל הגנה מלאה, הוא נכון רק לגבי מוצרי הגנה פיזיקלים שדורשים מריחה אחידה ועבה על העור כדי לחסום מעבר של קרני שמש אל העור. מוצרי הגנה כימיקלים נוזליים יותר ונספגים לתוך העור ומספיק למרוח כמות כמו כל קרם לחות רגיל. 
אגב, כמות שהיא לא מספיקה אף פעם היא הכמות שנמצאת בתוך המייקאפ, הפודרה, תרסיס הפנים או קרם הלחות הרגיל שלכן. זה בונוס נוסף, אבל לא מספק הגנה רחבה מספיק ואתן תמיד תמיד חייבות למרוח מוצר הגנה ייעודי מתחת לאיפור.
לגבי נושא החידוש, תשמעו - זה מורכב. בגדול זה תלוי במשתנים שונים, עד כמה מהר העור שלכן מאדים ונשרף, כמה אתן מזיעות או שוהות במים ואיזה גובה SPF אתן משתמשות. יש כל כך הרבה משתנים שיכולים להשפיע על התשובה לשאלה הזאת, כאשר ההמלצה הגורפת היא לחדש מריחה כל 3 שעות בערך כששוהים זמן ארוך בשמש. הדיעה שלי היא כזו - אם אתן יוצאות מהבית בבוקר ומגיעות למשרד, שם אתן מבלות את רוב שעות היממה ויוצאות לכיוון הבית בשעות אחר הצהריים אזי אין צורך לחדש כלום. לעומת זאת, אם אתן שוהות שעות ארוכות בים או בבריכה בשעות החמות של היום או עובדות כקוטפות כותנה בשדה לוהט - אזי כדאי לחדש כל שעתיים.

מוצרי הגנה מחצ'קנים אותי, מה עושים?
עוד שאלה נפוצה שבדרך כלל משמשת כתירוץ מספר אחד למה לא להשתמש במוצרי הגנה מהשמש. בגדול - אני יכולה להבין את מי שסובלת מהתופעה כיוון שגם אני סבלתי ממנה שנים, עד שלמדתי לפתור אותה.
הפתרון המשמעותי ביותר שייצור שינוי במצב העור שלכן, היא לאמץ שגרה של ניקוי כפול. מוצרי הגנה (מכל סוג) מכילים רכיבים שכל ייעודם הוא להיתפס על העור ולהיות עמידים מאד. כדי שהעור לא ייסתם ויגיב עם פצעונים, אתן צריכות לנקות את הפנים פעמיים עם תכשיר ניקוי (באלם, סבון, שמן) כדי לוודא שאתן מסירות שאריות של מוצרי ההגנה ונותנות לעור לנשום בלילה. כמובן - להקפיד לא להשתמש בטעות במוצרי טיפוח המכילים מקדמי הגנה גם בשגרת הערב שלכן (וכבר היו דברים מעולם....). שילוב של פילינג כלשהו בשגרת הניקוי גם הוא יוודא שעל העור שלכן לא מצטברות שאריות מיותרות. הדגמה לשגרת הניקוי הכפול תוכלו למצוא בסרטון שעשיתי כאן
עוד טיפ הוא להתרחק ממוצרי הגנה המגדירים את עצמם כ-"פריימר" ומרקמם כמו משחה שקופה. אלה מכילים כמות עצומה של סיליקונים שגם הם יגרמו לתגובה רעה על העור ופצעונים לטווח הארוך.

מה זה PA+++ / PPD?
שחקן חדש בשוק, המבלבל גם ככה, של מוצרי הגנה מהשמש הוא הגנת PPD או +++PA. כאן אנחנו נכנסים לקטגוריית האנטי-אייג'ינג כיוון שמונחים אלה מתייחסים להגנה מפני קרינת UVA שאחראית על רוב נזקי ההזדקנות שהשמש גורמת (קרינה UVB, לעומת זאת, היא האחראית לגרום לעור להשתזף/להשרף). רוב התכשירים שקיימים כיום בשוק מציעים הגנה כפולה מפני UVA + UVB גם ככה, אולם שיטת הסימון של PA ומספר פלוסים (ככל שיש יותר פלוסים סימן שההגנה מפני UVA גבוהה יותר) נולדה בדרום קוריאה, כמובן, וזלגה אל המערב. כיום מי שבעיקר עושה שימוש בסימון הזה הם מותגי איפור יוקרתיים שרוצים להעניק למוצרים שלהם נופח של סקין קייר קוריאני, ואין צורך לחפש את זה במיוחד במוצרי הגנה גנריים מהשמש כל עוד אתן רואות שהם מציינים הגנה כפולה. 

מוצרי טיפוח נוגדי חימצון בשילוב עם הגנה מהשמש
נסיים עם קטגוריה שמיועדת למיטיבות לכת בלבד, וזה שילוב של מוצרי טיפוח המכילים אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חימצון) מתחת למוצרי ההגנה מהשמש על הפנים כדי ליעל את פעילות האנטי-אייג'ינג. זה מתייחס לסעיף הקודם של הגנת PA / PPD שמודדת את מידת ההגנה מפני UVA - כלומר, מוצרים שיש להם דירוג +++PA (הגבוה ביותר) מכילים רכיבים נוגדי חמצון כגון ויטמין C ו-E. מוצרי הגנה המכילים רכיבים נוגדי חמצון ו/או חומצות אחרות (הילאורנית למשל) תמיד יהיו כימיקילים כיוון שרכיבי הגנה פיזקלים אינם מתערבבים טוב עם רכיבי אנטי-אייג'ינג במוצר אחד. כך שאפשר לקנות מוצר הגנה המכיל אנטי-אוקסידנטים, או שאפשר לרקוח שילוב ביתי של מריחת סרום המכיל ויטמין C ו-E מתחת לקרם ההגנה שאתן משתמשות בו.

לפני שניגש למוצרים, אני רוצה להוסיף מילת סיכום.
כל המידע שרשמתי והנקודות שנגעתי בהן, תורמים לתחושה הכללית שהגנה מהשמש זה מסובך, מכביד ומציק. מצד אחד, אני מאמינה שחשוב לדעת את ההבדלים ויתרונות והחסרונות של הרכיבים השונים וההתפתחויות בתחום, אבל מצד שני אני לא חושבת שצריך להתעמק בזה יותר מידי. כיוון שאני לא אלרגית לאף אחד מהסוגים, הכלל היחיד שאני מקפידה עליו הוא שימוש במוצר המספק הגנה כפולה של לפחות 30SPF על הפנים והגוף לפני יציאה לשמש (במיוחד בנהיגה כשהזכוכית של השמשות מגבירה את הקרינה פי כמה). בכל הנוגע לחידוש לאורך היום, זה אף פעם לא קורה וגם לא יקרה. אני לא עושה ליירינג של סרומים נוגדי חימצון כי בקיץ אני מרגישה ששכבה אחת על הפרצוף זה עונש מספיק. מקסימום אני מורחת חומצה הילאורנית שנספגת מיידית בעור (על המוצר המומלץ שלי תוכלו לקרוא כאן). אני לא מורחת כמות אסטרונומית של חומר על הפרצוף והגוף ממוצר פיזיקלי ולא תמיד ממתינה את הזמן הנחוץ אם אני משתמשת במוצר כימיקלי.
בגדול, אני מקפידה למרוח *משהו* כל יום ולראיה - אני לא זוכרת את הפעם האחרונה שנשרפתי, שזופה אי אפשר לקרוא לי וגם פגמי שמש אין לי. 
שורה תחתונה - מכל המידע הזה אתן צריכות לקחת את העקרונות החשובים, כאשר החשוב ביותר הוא לא לצאת מהבית בבוקר בלי הגנה מהשמש, וכל השאר זה בונוס.

וכעת, למוצרים שיש לי לספר לכן עליהם, כאשר אני אציין לגבי כל מוצר אם הוא כימיקלי או פיזיקלי.


מבחינה אישית, השינוי המשמעותי ביותר בהרגלים שלי הקיץ הזה, הוא זה שאני לא יוצאת מהבית בלי למרוח מוצר הגנה כלשהו גם על הגוף. כבר שנים שאני מקפידה על הגנה לפנים, אבל את הגוף הזנחתי ונהגתי למרוח רק אם נזכרתי או אם יצאתי לטיול או לים ולבריכה. לא עוד. מהיום אני מתמרחת בכל האיזורים החשופים לפני כל יציאה מהבית, כשהמיקוד העיקרי שלי הוא הזרועות והידיים שנתונות לחשיפה ארוכה לשמש בעיקר בנהיגה. המחשוף והידיים הם האזורים הראשונים בגוף שמראים סימנים של הזדקנות כתוצאה מחשיפה לשמש ואני לא מעוניינת בכך.
Nivea Protect & Moisture 50+SPF UVA+UVB - מוצר הגנה כימיקלי לגוף של ניוואה. מגיע בצורה של שפריץ (זה לא תרסיס) ומצריך מריחה על העור. פורמולה שהיא עדיין קצת מורגשת גם אחרי שהיא נספגת כיוון שהיא מכילה גם רכיבים של לחות. מיועד בעיקר למי שסובל מעור יבש או מיובש שנוצר כתוצאה משימוש במוצרי הגנה מהשמש. מכל המוצרים שבקטגוריה הזאת זה ככל הנראה האהוב עליי פחות, למרות שהוא בהחלט לא נוראי. המרקם השמנוני ומנגון ההתזה לא ממש עשו לי את זה.
Miami Beach Sea Sunscreen Spray 30SPF UVA+UVB - תרסיס הגנה כימיקלי לגוף של המותג האמריקאי מיאמי ביץ'. אם ארזתן את כל החפצים לחופשת בטן גב בחו"ל אבל שכחתן לארוז מוצר הגנה מהשמש, אל חשש כי בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון ידאגו שלא תצאו בלי הגנה. תוכלו למצוא בדיוטי סדרת מוצרי הגנה מהשמש המכילה קרם הגנה, תרסיס ומוצרי הגנה לילדים. התרסיס הזה שקוף לגמרי ואני ממליצה להשתמש בו ובשכמותו כמוצר משלים לחיזוק ההגנה בים ובבריכה או בטיולים בשמש הקופחת, ולא כמוצר ראשוני. יש וויכוחים רבים סביב האפקטיביות של תרסיסים, אולם לדעתי כמוצר חידוש לגוף לאורך היום הם אופציה בהחלט יעילה ומבורכת והרבה יותר קל לחדש הגנה עם תרסיס מאשר להתמרח שוב מחדש. את התרסיס מפזרים על העור ולא צריך למרוח אותו, הוא שקוף לגמרי, נספג בעור ויש לו ריח ממש מעולה. 
Juvena Superior Anti-Age Cream 30SPF UVA + UVB - קרם הגנה לגוף של יובנה והיחיד שאני לא יכולה להגיד לכן אם הוא כימיקלי או פיזיקלי כי זרקתי את הקופסא שהיו מצויינים עליה הרכיבים, ולא הצלחתי למצוא את המידע ברשת. 
זה אחד המוצרים האהובים עליי ועומד בפני סיום כיוון שזה קרם הגנה שמרגיש כמו קרם גוף מפנק. יש לו ניחוח אלגנטי ומריחה נעימה על העור, הוא נספג ולא מותיר תחושה דביקה וגם כשמזיעים הוא לא הופך לדביק על העור. מוצר שכיף להשתמש בו ומרגיש כמו מוצר טיפוח לכל דבר ויתאים במיוחד לכל מי ששונאת מוצרי הגנה שיש להם מרקמים כבדים ובעיתיים. 
Nivea Protect & Bronze 30SPF UVA+UVB - קרם הגנה פיזיקלי לגוף של ניוואה שמעניק גם צבע שזוף לעור. לדעתי זה מוצר גאוני כיוון שהוא יוצר אשליה של שיזוף בלי להשתזף בכלל. עם המריחה של הקרם הזה על העור, אחרי מספר שעות תקבלו גוון שזוף קל וטבעי בזכות הפיגמנטים שיש בו ונספגים בעור. העור מקבל גלואו כאילו ביליתן יום בבריכה מבלי להיראות שרוף. אני קיבלתי כמה וכמה מחמאות על השיזוף שתפסתי, כשבפועל אני מרוחה ומכוסה מכף רגל ועד ראש בכל יציאה לשמש. הגוון הוא זמני ודוהה באופן טבעי כך שאין חשש מיצירת מראה שזוף מידי עם מריחה חוזרת. הפורמולה לבנה וללא גוון כלשהו ואינה מכתימה את הבגדים, נוחה למריחה ונספגת היטב בעור. שיחוק! 
תוכלו למצוא אותו עכשיו בגרסה קצת שונה (בשפופרת במקום בקבוק ו-50SPF במקום 30) במבצע קופונים בסופר פארם.


כעת נעבור לקטגורית מוצרי ההגנה לפנים, ומידי קיץ יש לי קולקציה נאה שלהם שמתחסלים כולם עד סוף העונה (חם פה, חברים, והשמש קופחת). 
Hippie & Chic Magic Cream SPF20 - קרם הגנה כימיקלי לפנים של מותג קוסמטיקה טבעי ועצמאי. הקרם מועשר בחומצה הילאורנית ותמציות שונות שמלבד ההגנה גם מספקות לחות לעור. זה קרם מוצלח מאד, אם כי ההגנה שלו נמוכה מידי לטעמי לקיץ הישראלי הקשוח, במיוחד עבור מי שנחשפת שעות ארוכות לשמש. ניתן להשיג אותו כאן. השתמשו בקוד batsheva כדי לקבל 10% הנחה. כרגע אני מסיימת את מה שיש לי ולא מתכוונת לחזור להגנה של פחות מ-30SPF עד החורף.
La Roche-Posay Anthelios XL 50SPF UVA+UVB - קרם הגנה כימיקלי לפנים של לה רוש-פוזיי ואחד הסוסים המנצחים בתחום. גרסת הפלואיד (נוזלית) היא התשובה לכל מי שטוענת שמקדמי הגנה מציקים וכבדים לה מידי. הוא נספג מיד בעור אבל לא מותיר אותו יבש, יתאים לכל סוגי העור ומעניק הגנה סוף הדרך. זה כבר הבקבוק השלישי שעובר ומתחסל אצלי וכנראה יחזור להופעות הדרן נוספות בעוד הרבה קיצים בעתיד. ניתן להשיג רק בבתי מרקחת.
GIGI Sun Care Advanced Protection 40SPF UVA+UVB - קרם הגנה כימיקלי לפנים של מותג הטיפוח ג'יג'י. פורמולה ללא שומן מיועדת לעור שומני. נוזלי ומיימי כמו האנתליוס של לה רוש-פוזיי, אבל קצת פחות מפנק מבחינת לחות. יתאים מאד למי שיש לה עור שומני ונטיה לפצעונים כיוון שהוא קליל יותר על העור. האריזה קצת מעצבנת כיוון שהוא "עומד" על הראש ואם לא נזהרים כשפותחים אותו הכל נשפך. חוץ מזה, מדובר במוצר מעולה למי שמחפשת קרם נטול שומן. לא ניתן להשיג אותו לצערי בשום מקום מלבד אצל קוסמטיקאיות מורשות.
Doctor Or Anti Sun SPF30 UVA+UVB - תחליב הגנה פיזיקלי לפנים של ד"ר עור, מיועד גם הוא לעור שמן. כיוון שזה תחליב פיזיקלי, הוא משחתי ועבה יותר מהנוזל של ג'יג'י, אבל הוא אכן מרגיש נטול שומן ולא יוצר מהפנים בריכת שמן. מייקאפים יושבים עליו יפה והלובן הראשוני של הקרם נספג אחרי כמה דקות. מבחינת מרקם אני מעדיפה את התחליב הנוזלי של ג'יג'י אבל גם המוצר הזה הוא אופציה אפשרית לבעלות עור שמן, ו/או לכאלה שמחפשות תחליבים פיזיקלים ולא כימיקלים.


מילה לגבי מוצרי After Sun שצברו פופולריות בשנים האחרונות. 
קודם כל - לא חייבים להשתמש בהם רק אחרי חשיפה לשמש. אני מוצאת שכיוון שהם מכילים ריכוז גבוה של אלו-וורה הם יעילים בהרגעת כל מיני גירויים שנוצרים בקיץ, כמו לדוגמה עקיצות יתושים וכיוצא בזה. החשיפה לשמש מייבשת מאד את העור ולכן אני כן חושבת שאם אתן נוהגות לבלות בים ובבריכה כדאי שיהיו לכן גם מוצרי הרגעה ולחות בבית כדי למרוח אחרי הבילוי.
תחליב ההרגעה של Miami Beach שניתן להשיג בדיוטי הוא ג'לי שקוף וקריר עם ריח סבוני יוניסקס שנספג מיד בעור ומרגיע אותו מכל מיני מרעין בישין כיוון שיש בו ריכוז אלו-וורה גבוה. 
תחליב ההרגעה של Sacara  מזכיר קצת יותר קרם גוף כיוון שהוא מכיל פחות אלו-וורה ויותר רכיבי לחות. יש לו ריח מבושם נעים אבל גם הוא יעיל בהרגעה ותחושה קרירה ונעימה על העור.

אני יודעת שעבר עליכן פוסט ארוך ועמוס במידע, כך שאני לא אמשיך להרחיב יותר מידי.
קודם כל - חשוב לי שתשימו לב שרוב המוצרים שהזכרתי כאן בפוסט הם מוצרי הגנה כימיקלים ולא פיזיקלים, למרות הדיעה הרווחת שרוב המוצרים שקיימים בשוק שייכים לקטגוריה הפיזיקלית. בין אם אתן אלרגיות לאלה או לאלה - תדעו שיש אופציות רבות אחרות בשוק לבחור מהן.
מילה אחרונה לגבי חשיפה לשמש - אני אישית לא אוהבת להשתזף כל כך ולא אישה של בילוי שעות ארוכות בים ובבריכה. מצד שני, אני לא שונאת שמש ואין לי בעיה לתפוס מעט צבע אם זה נעשה בצורה מבוקרת ושפויה. כמו כן, אני מבינה שיש הרבה אנשים נשים וטף שמרגישים אחרת ממני ונהנים מבילוי בבריכה ובים ב-40 מעלות בלי צל. בסופו של דבר חיים רק פעם אחת, וכל עוד עושים את זה בלי לרדת לים ב-2 בצהריים מרוחים בשמן גזר, אז שיהיה בכיף. כל עוד אתן עושות את החשיפה שלכן לשמש בצורה חכמה ומוגנת - אני מאחלת לכן קיץ נעים ושזוף! ולכל הערפדיות כמוני - אמן שיחזור החורף בקרוב!

שאלות, בקשות להבהרות, המלצות למוצרים, דיס-המלצות למוצרים שנואים - כל דבר שיש לכן לתרום לדיון (החשוב) אודות הגנה מהשמש אתן מוזמנות להוסיף בתגובות.  

16 תגובות:

  1. פוסט מעניין ומלמד! אני לאחרונה התחלתי להשתמש במקדם הגנה של קליניק, בקבוק לבן עם פקק צהוב- יש לו מרקם ממש מימי וזה מקדם ההגנה היחיד שאני מצליחה לסבול, זה הקיץ הראשון שבו אני באמת מורחת קרם הגנה כל יום...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ספיר!
      לפי מה שאת מתארת המוצר של קליניק הוא קרם כימיקלי (המרקם הנוזלי). אני מאד בעד לעשות ניסוי וטעיה של מוצרים עד שמוצאים את האחד שמסתדרים איתו ופשוט לדבוק בו. קליניק, אגב, ידועים בסדרות של מוצרים יעילים להגנה מהשמש כך שעשית בחירה טובה!

      מחק
  2. סקירה מצוינת של מקדמי הגנה! באופן אישי, אני משתמשת רק בקרם הגנה מהשמש טבעי של מאמי קר שמיועד לילדים. הוא היחיד שלא שורף לי בעיניים, הוא משאיר את העור נעים ורך ויש לו גם ריח טוב :)
    http://img3.ret.co.il/images/c5deaa5c/6529042_300.jpg

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אפרת! את לא הראשונה שאומרת לי שהיא מעדיפה להשתמש במוצרי הגנה שמיועדים לתינוקות או ילדים. רובם בד"כ כימיקלים, פחות מכבידים על העור ויותר עדינים כך שזה בהחלט הגיוני.

      מחק
  3. פוסט מעולה, יסודי ומעניין. יש ללה רוש פוזיי תכשיר מאותה סדרה שהוא dry touch, gel cream, גם מומלץ בחום (תרתי משמע😆), מבמיוחד לעור מעורב/שמן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מיה! לה רוש-פוזיי אלופים במוצרי הגנה לפנים

      מחק
  4. יש גם את קרם ההגנה המעולה של biore היפני. קרם נוזלי, נספג סופר מהר ומשאיר את העור קטיפתי ומושלם. מומלץ בחום ליום יום (פחות לבריכה/ים כי לא עמיד במים). להשיג באיביי.
    גם לוישי יש מקדמי הגנה מעולים!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההמלצות אפרת, קרם הלחות היפני נשמע טוב!

      מחק
    2. היי בת שבע, כמו תמיד - הפוסט מעניין, מחכים ונהניתי לקרוא. גם אני רכשתי את הקרם של BIORE שאפרת משתמשת בו, כבר שנים שיש עליו המלצות מעולות והוא באמת קליל, נמרח מהר ועושה עור מעט מאט, הגנה חזקה. רק מה? הבנתי שהוא מפוצץ באלכוהול. מכיוון שאת הגורו סקין קייר שלי, האם תוכלי לומר לנו את מידת הנזק? הנה רשימת המרכיבים:
      Ethylhexyl methoxycinnamate (Octinoxate); Bisethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl triazine (Tinosorb S); Diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate (Uvinul A Plus); Ethylhexyl triazone (Uvinul T 150)Inactive ingredients: Water, Alcohol, Lauryl methacrylate / sodium methacrylate crosspolymer, Alkyl benzoate (C12-15), Dimethicone, Silica Dimethyl Silylate, Dipropylene Glycol, Xylitol, Dextrin Palmitate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Polysilicone-9, Glyceryl Stearate, Aminomethyl propanol, Vinyl Dimethicone/Methicone Silsesquioxane Crosspolymer, Agar, Isoceteth-20, C30-45 Alkyl Methicone, Polyvinyl alcohol, C30-45 Olefin, Sodium Hydroxide, Butylene Glycol, Propylene glycol, Sodium Hyaluronate, Royal Jelly Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Citrus Grandis (Grapefruit) Fruit Extract, Citrus Limon (Lemon) Fruit Extract, Phenoxyethanol, EDTA 2Na, BHT, Fragrance

      מחק
    3. היי טל, אכן יש בו אלכוהול אבל תמצאי אלכוהול בכל מוצרי ההגנה מהשמש כחומר משמש של הכימיקלים והמינירלים השונים, אין מה לעשות לגבי זה... יש מוצרים שיש בהם ריכוזיות פחות גבוהה (כלומר האלכוהול נמצא במקום נמוך יותר ברשימת המרכיבים), תוכלי לנסות לחפש כאלה.

      מחק
  5. תודהההה! בעקבות הפוסט קניתי את קרם ההגנה לפנים של לה רוש פוזה ויש לו אחלה ביצועים! חוצמזה לא מוצאת את הפרוטקט אנד ברונז של ניבאה בשום מקום.. /:
    אז רק הבהרה אחרונה - כשאני שמה קרם הגנה זה יכול להחליף קרם לחות? ואם בכל זאת אני רוצה להוסיף לחות ויש לי קרם לחות סיליקוני (של niod), באיזה שלב לשים אותו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי זוהר,
      איזה כיף לשמוע! הקרם של ניוואה נמכר עכשיו בשפופרת בסופר פארם, האריזה שלו קצת השתנתה.
      קרם ההגנה בגדול יכול להחליף קרם לחות. אם את עדיין מרגישה שחסרה לך קצת לחות, תמיד תניחי מתחת לקרם ההגנה שצריך להיות השלב האחרון ברוטינה.

      מחק
  6. היי , אני משתמשת בקרם הגנה של אוון high protection emulsion spf50 ,
    ואני זוכרת שכתבת שטרטזין הוא חומר מסרטן וזה החומר הלבן במקדמי הגנה , עברתי על הרכיבים ולא כתוב טרטזין
    אלא מילים דומות ( והקרם הוא באמת בצבע לבן ) אז מה את אומרת בנוגע לזה?
    ועוד משהו , כתוב עליו הגמה מפני קרני uv ועל הקופסה מקדימה כתוב 50spf פלוס uva.
    מה זה אומר , שיש בו הגנה רק לקרני uva?
    המלצת גם על קרם הגנה של קלרינס 30spf הצהוב. יש אותו גם ב50spf?
    הוא נספג מהר? לא דביק ושמנוני? נותן מראה מאט?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הקרם מכיל טרטזין זה יהיה רשום בצורה ברורה בעברית על האריזה, לפי הוראות משרד הבריאות. TRIAZINE הוא לאו דווקא טרטזין אלא רכיב כימיקלי אחר.
      לגבי ההגנה, כאשר רשום SPF ממילא יש הגנה מפני UVB ולכן אם מציינים בנוסף UVA המשמעות היא שההגנה היא כפולה.

      מחק
  7. לא ראיתי שכתוב טרטזין , אבל המילים הדומות הן - triazine , triazone ,
    ( חיפשתי באינטרנט רשימת מרכיבים לשלוח לך אבל לא מצאתי בשום מקום)
    תודה רבה!!

    השבמחק
  8. AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). C12-15 ALKYL BENZOATE. METHYLENE BISBENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL. WATER (AQUA). CETEARYL ISONONANOATE. DIISOPROPYL ADIPATE. ISODECYL NEOPENTANOATE. BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE. DIETHYLHEXYL BUTAMIDO TRIAZONE. ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE. BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE. POTASSIUM CETYL PHOSPHATE. DECYL GLUCOSIDE. ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER. BENZOIC ACID. CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE. CAPRYLYL GLYCOL. DISODIUM EDTA. FRAGRANCE (PARFUM). GLYCERYL BEHENATE. GLYCERYL DIBEHENATE. GLYCERYL LAURATE. HYDROGENATED PALM GLYCERIDES. HYDROGENATED PALM KERNEL GLYCERIDES. PROPYLENE GLYCOL. SILICA. SODIUM HYDROXIDE. TOCOPHERYL GLUCOSIDE. TRIBEHENIN. XANTHANGUM.

    השבמחק