‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

31.7.2017

שגרת טיפוח ערב לקיץ

כשזה מגיע לקיץ, המוטו המנחה אותי לגבי שגרת טיפוח הוא - "פחות זה לגמרי יותר". 
לא נעים לי בקיץ להתמרח עם יותר מידי מוצרים ושמנים וקרמים, והעור שלי גם לא סובל עומסים כאלה ומגיב בקיצוניות עם נקבוביות חסומות ופצעונים. ככל שאני מצמצמת את מספר המוצרים שאני משתמשת בהם, כך יותר טוב. 
הדברים שאני מקפידה עליהם מאד בכל קיץ בשגרת הערב שלי, הם ניקוי יעיל ושימוש ברכיבים פעילים שימזערו את נזקי השמש ויעזרו לנקות את הנקבוביות שנסתמות מהשילוב של איפור, חום וזיעה. אם אני לא מקפידה על שני הדברים הללו, העור שלי מגיב בצורה חריפה ולא נעימה. 
לאחרונה אני נתקלת יותר ויותר בהמלצה לא להשתמש ברכיבים פעילים מידי בקיץ, אלא רק בחורף. ככל שזה נוגע אלי ואל ההמלצות שלי, אני חושבת שדווקא ההיפך הוא הנכון ובקיץ אני לחלוטין עולה מדרגה בשימוש בחומרים פעילים על העור שלי. בחורף אני מתמקדת יותר בהזנה, בקיץ בחומצות. 
עם זאת, צריך לקחת בחשבון שאני לא נחשפת בצורה לא מבוקרת לשמש ולא משתזפת בכלל, כך שאני יכולה להרשות לעצמי להשתמש בחומרים הללו. לעומת זאת, אם אתן אוהבות לשבת בשעות החמות בים ובבריכה ושיזוף הוא הקטע שלכן, אזי לא הייתי ממליצה לכן להשתמש באותה שגרה כמוני כיוון שזה לא תומך בשגרת חיים של חשיפה מוגברת לשמש. 
הגישה שלי היא שהימנעות מחשיפה לשמש היא האנטי אייג'ינג היעיל ביותר, ולכן אני לא יוצאת מהבית בלי להשתמש במוצר הגנה מהשמש (מדריך שכתבתי על מוצרי הגנה מהשמש תוכלו למצוא בפוסט >> כאן). 
חומצות AHA, וחומצה גליקולית בפרט, הן לא משהו שאפשר לשלב עם חשיפה לא מבוקרת לשמש, כך שאתן חייבות לשים לב לנקודה הזאת אם אתן מעוניינות לאמץ את השגרה שלי.
לחילופין, אתן יכולות לעשות מיקס אנד מאץ' של מוצרים מהשגרה שלי שיתאימו לכן, כהרגלי בקודש, צפוי לכן פוסט טיפוח עמוס במוצרים ובמידע מעשיר על חומצות, חומרים פעילים ומה שביניהם.
שבו בנוח, ונתחיל להכנס לעניינים. 


השלב הראשון בשגרת הערב שלי הוא ניקוי. על שגרת הניקוי הכפול כבר כתבתי כאן אלף פעם ואפילו עשיתי סרטון שמדגים איך אני עושה את זה (תוכלו לצפות בו >> כאן), אבל לטובת מי שעדיין לא מכירה, אסביר בקצרה. משמעות הניקוי הכפול כפשוטו - מידי ערב אני מנקה פעמיים את הפנים עם 2 מוצרי ניקוי שונים. מטרת הניקוי הראשוני היא להסיר את האיפור והלכלוך שהצטבר על העור, ומטרת הניקוי השני לוודא שבאמת העור נקי משאריות ומוכן להמשך שגרת הטיפוח. כל מי שמתאפרת או משתמשת בקרמים ובמיוחד במוצרי הגנה מהשמש, צריכה להקפיד לנקות את הפנים פעמיים כיוון שהחומרים מהם עשויים כל המוצרים הללו נספגים בעור ואי אפשר להסיר אותם כראוי רק עם ניקוי אחד.
כבר כמעט שנה שאני מקפידה לא להשתמש במוצרים סבוניים על העור שלי למטרות ניקוי. מעבר לוויכוח האם SLS מסרטן או לא ו/או חומרים מקציפים אחרים, ככלל אני חושבת שסבונים לא טובים לעור, מייבשים אותו, מערערים את ה-PH הטבעי שגם מפחית מהאפקטיביות של מוצרים המכילים חומצה גליקולית אשר מורחים אחרי שימוש בסבון כזה (ארחיב על זה בהמשך). עברתי בצורה גורפת לבאלמים ושמנים להסרת איפור לצורך השלב הראשון של הניקוי, ומוצרי ניקוי ללא סבון לשלב השני.
מאז שעברתי לשיטה הזאת, העור שלי מרגיש נוח ונעים אחרי הניקוי, ולא מיובש ומתוח כמו אחרי שימוש בסבונים שונים. תענוג!
אלה מוצרי הניקוי שאני משתמשת בהם כעת על בסיס יום יומי.
Pixi + Caroline Hirons Double Cleanse - מוצר גאוני שבעצם מתרגם את העיקרון של ניקוי כפול למוצר אחד שמכיל את שני השלבים. המיכל מחולק לשניים, כאשר חצי אחד מכיל באלם על בסיס שמן שמסיר את כל האיפור בצורה פנומנאלית, והצד השני מכיל קרם ניקוי עדין ונעים שדואג להיפטר מכל השאריות ולהשאיר את העור נקי. את המוצר פיתחו פיקסי ביחד עם קרוליין היירונס, שהיא גורו סקין קייר שהזכרתי גם כאן בבלוג יותר מפעם אחת (לפוסט הגורוס שאני סוגדת להן הקליקו >> כאן). הוא מכיל רכיבים ידידותיים, לא מבושם ולא מכיל שמן מינרלי (רכיב זול שסותם נקבוביות). 
הבאלם על בסיס שמן מכיל תמציות שמנים כמו אבוקדו וזית. מעסים אותו על עור יבש והוא מסיר את כל האיפור, גם העקשן ביותר. לעיתים ממש נדירות אני מוצאת את עצמי עם שאריות מסקרה עמידה במיוחד, וזה בעיקר כי התעצלתי ולא עיסיתי את השמן מספיק זמן. הוא מגיע כשמן מוצק, אבל במגע עם העור הוא נמס לתוכו, לא מציק בעיניים ונשטף בלי להשאיר אחריו תחושה שמנונית. 
החצי השני מכיל קרם ניקוי מרענן ולא מקציף. כיוון שהקרם כן קצת שורף לי בעיניים שאלתי את קרוליין באופן ישיר אם הוא בטוח לשימוש על העיניים והיא ענתה לי שכן - כך שזה תלוי ברגישות האישית של כל אחת. אני מוצאת שהבאלם ניקוי גם ככה מסיר את כל איפור העיניים שלי, כך שאני לא צריכה לנקות את האיזור פעם נוספת.  
החסרון היחידי שאני יכולה למצוא במוצר הזה, שהוא מסתיים מהר מאד, כיוון שהוא מחולק לחצי ומכיל שני מוצרים במיכל אחד, אז כמובן שלא מקבלים את הכמות המלאה אם נניח היה אפשר לקנות צנצנת מלאה רק בבאלם. חוץ מזה, מדובר במוצר נהדר שמפשט מאד את הקונספט של ניקוי כפול ומנגיש אותו לכל מי שלא רוצה להסתבך עם רכישה של אלף מוצרים שונים, וגם נוח מאד לנסיעות. ניתן להשיג אותו באסוס או בקאלט ביוטי ובשניהם הוא עולה 24 פאונד.
Sunday Riley Ceramic Slip - למרות שיש לי את מוצר הניקוי הכפול שמכיל את שני השלבים, אני עדיין מעדיפה להשתמש במוצר אחר לשלב השני של הניקוי, פשוט כי מדובר במוצר פאביולוס. תכשיר הניקוי של סאנדיי ריילי מיועד לעור רגיל עד שמן, בדיוק סוג העור שלי, ומכיל חימר צרפתי ועוד אלף ואחת תמציות צמחים שמיועדות לנקות בצורה עדינה את העור ולאזן אותו. זה לא מוצר להסרת איפור, ויש לו מרקם של נזלת וריח של כוסברה (סליחה, אבל זאת האמת). אחרי שהתגברנו על המכשולים הללו, מתגלה מוצר ניקוי נהדר, עדין, יעיל ומיטיב על העור שלי. אני משתמשת בו כמעט כמו סוג של מסיכה - אני מעסה אותו על העור ובינתיים עוסקת בענייני האחרים במקלחת, ואחרי כמה דקות שוטפת אחרי שנתתי לחימר לעשות עבודה. הוא מאזן לי את השומניות של העור מבלי להשאיר אותו מתוח ויבש ועוזר לי להלחם בפגמים קיימים בעדינות מבלי לייבש אותם. מוצר מקסים, ואם לא מפריע לכן הניחוח הבוטאני אתן חייבות אותו. סאנדיי ריילי הוא מותג יוקרה לכל דבר ועניין, אבל מחירו לא כל כך גבוה ביחס לשאר המוצרים של המותג. ניתן להשיג באתר קאלט ביוטי תמורת 35 פאונד.
Andalou Naturals, Radiant Skin Polish, Chia + Omega - פעמיים בשבוע, אני מחליפה את השלב השני בניקוי הכפול בפילינג גרגרים. אני מתכננת לעשות פוסט נרחב נפרד על הנושא של פילינג והסוגים השונים, אבל מי שעוקבת אחריי כבר תקופה יודעת שאני אוהבת לקרצף את הפנים שלי אחת לכמה זמן עם משהו קצת יותר אגרסיבי. בשגרה של חומצות שיוצרות כל הזמן תהליך של התחדשות העור ובמיוחד אם רוצים להיפטר מצלקות על הפנים, שגרה של פילינג פיזיקלי חשובה ואני מרגישה שתורמת לבאלאנס של העור שלי. הפילינג של אנדלו מכיל רכיבים טבעיים בלבד, זרעי צ'יה ותמציות נוגדי חימצון. הוא לא עדין במיוחד אבל גם לא אגרסיבי מידי, ומכיל רכיבים שתורמים גם להבהרה. אחרי השימוש בו העור שלי תמיד מרגיש רך כשל תינוק ולאורך זמן הוא מסייע בהעלמת פגמים של פצעונים ישנים שנותרו לי על הפנים. השפופרת הקטנה מטעה, כיוון שהחומר בפנים מרוכז למדי ולא צריך כמות גדולה מידי ממנו בכל שימוש. אם אתן אוהבות את הפילינג שלכן גרגרי כמוני, כדאי לכן מאד לנסות את הפילינג הזה. ניתן להשיג אותו באייהרב.  

**הערה חשובה** מוצרי ניקוי המיועדים לשלב השני בניקוי הכפול (כלומר החצי השני במוצר של פיקסי והתרחיץ של סאנדיי ריילי), יתאימו גם לשימוש בבוקר, אם אתן מתעקשות לנקות את הפנים עם מוצר ניקוי. אני וויתרתי על הצעד הזה מזמן כיוון שאני סוברת שהעור לא "מתלכלך" מספיק במהלך הלילה עד לרמה שמצדיקה ניקוי, וכיום משתמשת רק במי פנים כדי לרענן את העור ולהכין אותו לשגרת הבוקר שלי.

אחרי שאני מסיימת את שלב הניקוי אני מייבשת את הפנים עם טישו או מגבת נייר (אף פעם לא במגבת רגילה שעושים בה שימוש חוזר), ואני ממשיכה לשלב השני של הקרמים.


Reviva Labs 10% Glycolic Acid Cream - אין כאן הפתעות, גם בקיץ מידי ערב אני מורחת את החומצה הגליקולית כשלב הראשון בשגרת הטיפוח שלי. כשניסיתי להפסיק עם החומצה לכמה שבועות התוצאות היו הרות אסון (תוכלו לקרוא עוד על מה שקרה לי >> כאן), כך שאני לא מתכוונת לנסות את זה בשנית. זה מוצר שאני משתמשת בו באדיקות כבר 4 שנים והוא שומר על העור שלי מאוזן, צעיר ונקי מפגמי שמש. באמת שאין צורך שאני ארחיב עליו במילים, ואם אתן עדיין לא מכירות אתן מוזמנות למדריכים המפורטים שכתבתי בנושא. ניתן להזמין את החומצה מאייהרב. 
Earth Science, Active Age Defense, A/B Hydroxy Acid Night Rejuvenator - את הסרום הזה קניתי בחורף והמתנתי איתו לעונה מתאימה. למרוח סרום חומצות מעל קרם חומצה גליקולית, זה לא עניין לבעלות נפש עדינה, ואני הולכת כאן לחלוטין על הקטע של אקסטרים. הסרום מכיל שילוב של חומצות AHA מסוג גליקולית ולקטית, חומצת BHA מסוג סיליצילית וחומצה הילאורנית ותוקף בעצם 3 בעיות - אנטי-אייג'ינג, ריפיון וטיפול מהיר בפצעונים. זה סרום שנותן עבודה, ומבחינת הרכיבים שיש בו בהחלט נותן פייט לסרום Good Genes המפורסם של סאנדיי ריילי שיקר ממנו פי 5. למרוח אותו מעל הקרם של החומצה הגליקולית בריכוזיות של 10% זה לא עניין מהנה במיוחד והפנים שלי בהחלט מעקצצות מ א ד. לא תמיד זה נעים, אבל אני רגילה לזה ואני גם יודעת שבקיץ העור שלי צריך יד קשה כדי לוודא שהנקבוביות לא נסתמות. מצד שני, אני לא מרגישה שהשילוב בין השניים מייבש לי את הפנים, כיוון שגם קרם החומצה גליקולית וגם הסרום מכילים תמציות שמנים וחומצה הילאורנית שביחד דואגים שהעור יהיה מוזן ולא יתייבש מכל פעילות הפילינג הזו. ניתן להזמין את הסרום מאייהרב והוא מומלץ מאד לבעלות עור שמן עם נטייה לפצעונים. 
לסיכום הצירוף הזה - אלא אם כן אתן מיטיבות לכת כמוני, הייתי ממליצה לכן להחליט על אחד מהמוצרים ולא להשתמש בשניהם ביחד. אם יש לכן עור שמן עם נטיה לאקנה, הייתי הולכת על הסרום שמכיל גם חומצה סיליצילית ויעזור לכן להלחם בפצעונים. אם אנטי אייג'ינג וטיפול בפיגמנטציה אלה הדאגות העיקריות שלכן, הייתי הולכת על החומצה הגליקולית. אם אתן אוהבות לחיות על הקצה ורוצות גם וגם - עופו על זה, אבל לא לשכוח להקפיד על הגנה מהשמש בשגרת הבוקר שלכן.


Alpha H, Liquid Gold - אם שני מוצרי החומצות הקודמים לא היו מספיקים, קבלו שחקן נוסף לנבחרת, כשהפעם מדובר במוצר קאלט. הליקוויד גולד הוא מים גליקוליים בריכוזיות של 5%. אל תטעו - לא מדובר בטונר, אלא במוצר טיפוח העומד בפני עצמו ויש לו הוראות שימוש מאד ספציפיות. 
בליקוויד גולד יש להשתמש לא יותר מ-3 פעמים בשבוע, ולהשתמש רק בו. כלומר, אחרי הניקוי, מספיגים פד צמר גפן במים ועוברים על הפנים, הצוואר והמחשוף. מעל זה לא מורחים שום דבר, לא קרם ולא שמן אלא נותנים למים להספג ולעשות את שלהם. 
הליקוויד גולד מכיל תמצית מרוכזת של חומצה גליקולית, חומר משמר בצורת אלכוהול ותמציות משי כדי להזין קצת את העור. זהו, רשימת מרכיבים של פחות מ-10 רכיבים. הוא מרוכז מאד ונועד להעניק טיפול אנטי-אייג'ינג בייתי אפקטיבי. יעיל גם למי שנלחמת בפגמים על העור, ומרקם לא אחיד. מורגש עקצוץ על העור, אבל לא משהו דרסטי.
הדבר היחידי שהפריע לי ממש במוצר הזה, היא העובדה שהוא מכיל אלכוהול. זה לא סוד שאני ממש לא חובבת אלכוהול במוצרי הטיפוח שלי, אבל כשזה מגיע לחומרים פעילים מסוג חומצות שמגיעות במוצרים נוזליים, אזי תמיד יהיה חומר משמר כלשהו - אלכוהול, חומץ או witch hazel. כולם רכיבים "קשים" על העור שעלולים ליצור ריאקציה לאורך זמן, להחמיר תופעות של יובש וליצור קילופים. אני לא מתה על זה בכלל, ולכן אני תמיד מעדיפה לצרוך את מוצרי החומצה שלי בתצורת קרם, ולא בתצורה נוזלית.
נתחיל עם החדשות הטובות - העור שמתקבל בבוקר שאחרי השימוש במים האלה, הוא פלולס. זה בהחלט מוצר שנותן עבודה. עם זאת, נמשיך עם החדשות הרעות. 
קודם כל, בנושא האלכוהול, כיוון שהוא מכיל כמות לא מועטה, זה לא מוצר שהייתי ממליצה להשתמש בו לאורך זמן ובטח שלא בעונת החורף כשבעיות של יובש הן קריטיות במיוחד. כמו כן, אני לא חושבת שמי שמקפידה על מריחת קרם חומצה גליקולית בריכוזיות 10% מידי לילה צריכה מוצר כזה. הוא מיועד בעיקר לכאלה שאינן משתמשות במוצרים עם חומרים כל כך פעילים על בסיס קבוע, ולכן צריכות מוצר משלים 3 פעמים בשבוע כדי שיגרום לעור לתת עבודה. 
אם יש לכן שגרה קבועה עם קרמים וסרומים המכילים חומצות, אתן לא צריכות גם מים או טונרים המכילים חומצות גם כן. טו מאץ', אל תגזימו. מה גם שכל המים האלה מכילים חומרים משמרים שהם לא הכי ידידותיים על העור ובכלל קיבלתן כאן שילוב לא הכי מומלץ. זו המלצה גורפת לגבי הליקוויד גולד, הטונר של פיקסי והטונרים מסדרת P50 שהפכו לאחרונה לפופולרים במיוחד. זה נחמד ויהווה חידוש עבור מי שלא משתמשת במוצרים פעילים על בסיס יום יומי, אבל אם הם גם ככה קיימים בשגרה שלכן, אפשר בהחלט לדלג.
אם אתן לא משתמשות במוצרים המכילים חומצות על בסיס יום יומי, אז הליקוויד גולד הוא בהחלט אופציה שאתן יכולות לצרף לשגרה שלכן 3 פעמים בשבוע, ולהרגיש שאתן מיטיבות עם העור שלכן.
שורה תחתונה - אני מבינה את ההייפ שנוצר סביב המוצר הזה, אבל אני גם חושבת שהוא הושק בתקופה שבה השיח סביב מוצרים המכילים חומרים פעילים היה מצומצם ולא היו הרבה אופציות בשוק למוצרים מהסוג הזה. היום, אנחנו כבר נמצאים במקום אחר ויש היצע גדול של מוצרים המכילים חומצות גליקוליות בריכוזים פעילים כאלה ואחרים. זה לא מוצר שהייתי משתמשת בו בחורף, כיוון שהאלכוהול ייבש את העור, וזה לא מוצר שהייתי ממליצה עליו למי שיש לה עור יבש מלכתחילה.
ניתן להשיג אותו בקאלט ביוטי. 

מעניין לעניין באותו עניין, אני רוצה רגע להתעכב כל שתי נקודות בנוגע לחומצה גליקולית והדרך שבה היא פועלת על העור שלנו. אם אתן מרגישות שגם ככה כל הנושא של חומצות מבלבל אתכן, אז אתן יכולות לדלג הלאה. אבל אם אתן וותיקות הז'אנר או רוצות ללמוד קצת יותר לעומק על החומצה הגליקולית ונפלאותיה, המשיכו איתי.
כשדיברנו על הליקוויד גולד הזכרתי שאופן השימוש בו צריך להיות כמוצר טיפוח בפני עצמו ולא למרוח שום דבר מתחתיו או מעליו, לפי הוראות היצרן. ההנחיה הזאת נובעת משני פאקטורים עיקריים שעלולים להטות את ההשפעה של החומצה על העור.
פירוק החומרים - כאשר אנו מורחות מוצרים עם חומצה על העור, הגוף שלנו בנוי בצורה שדורשת קודם פירוק של הרכיבים כדי שיחלו לעשות את הפעולה הנדרשת והמולקולות יבצעו את העבודה. התהליך הזה בעצם גורם ל"דילול" של ריכוזיות החומר שאנחנו מורחות על הפנים, וככל שיש יותר רכיבים במוצר הטיפוח שמהולים עם הרכיב הפעיל, אזי הדילול יהיה משמעותי יותר כיוון שהעור צריך "לפרק" הרבה רכיבים במהלך פעולה אחת. מה זה אומר? שאם אתן מורחות קרם המכיל חומצה גליקולית בריכוזיות 10% ומעליו מורחות שמן הזנה ומעליו קרם לחות, אזי התהליכים העוברים על העור גורמים לכך שאתן בעצם נהנות מהאפקטיביות של חומצה בריכוזיות של כ-7%. אותו הדבר קורה כאשר אתן מורחות רק קרם של חומצה גליקולית, אבל אם הוא מכיל גם כל מיני תמציות ושמנים אחרים, אזי מתבצע דילול מסויים של החומר הפעיל והעור שלכן מתרגם אותו בריכוזיות נמוכה יותר. 
כל זה טוב ויפה ולא מהווה סיבה לדאגה בשגרת הטיפוח היום יומית. עם זאת, כשרוצים לראות תוצאות משמעותיות יותר לאורך זמן קצר יותר, צריך לקזז את מספר הגורמים המתווכים והמדללים, וכאן נכנסים לתמונה מוצרים כמו הליקוויד גולד שאין בהם "גורמים מתווכים", או תמציות מרוכזות של חומצות כמו שאפשר למצוא אצל מותגים כמו The Ordinary.
יש בכך יתרונות ויש בכך חסרונות, כאשר החסרון הכי גדול הוא שהעור לא תמיד מצליח להגיב טוב לחומרים כל כך פעילים שאינם מדוללים, ובמהלך תהליך הפירוק שלהם על העור, נגרמות גם תופעות לוואי כמו קילופים קשים והופעה של פצעים - מה שנקרא: דרמטיטיס. 
לכן אני תמיד בעד להשתמש במוצרים המכילים חומצות, אבל לא רק, אלא סרומים וקרמים שיש בהם גם רכיבים מזינים אחרים שיאזנו את העור ויעזרו לו להתמודד עם החומרים הפעילים. גם אם זה אומר שהאפקטיביות תדולל מ-10% ל-7%, זה מחיר שכדאי לשלם תמורת השקט הנפשי שלכן שאתן לא גורמות נזקים פוטנציאלים לעור.
חומציות מאוזנת - נקודה שניה, נוגעת לנושא של ה-PH (החומציות) של העור. אני לא רוצה להכנס יותר מידי לעומק של הסוגיה הזאת כי בכל זאת, אני לא כימאית, אבל אומר בקצרה שהרבה מהבעיות הנפוצות בעור נובעות מ-PH לא תקין שהאיזון שלו הופר. PH מאוזן עומד על כ-5.5 וכל חריגה למטה או למעלה עלולה לגרום לתופעות לוואי של פצעונים או יובש.
אחד התפקידים של החומצה הגליקולית, הוא איזון רמת החומציות של העור. באופן אידיאלי - מוצר המכיל חומצה גליקולית יש למרוח על עור נקי ולא למרוח מעליו דבר, כיוון שהחומצה עובדת לאיזון ה-PH ומאזנת את העור כך שלא ירגיש יבש או יגיב בסטרס של פצעונים. לכן, מומלץ גם לא להשתמש לפני החומצה בסבונים מקציפים לניקוי העור, כיוון שאלה מכילים רכיבים שמפשיטים את העור מהחומצות הטבעיות ומערערים את רמת ה-PH.
עשיתי כמה ניסויים עם הנושא הזה, גם בחורף וגם בקיץ, ואני מודה שהתוצאות הפתיעו אותי. ככל שמתרגלים למרוח *רק* את החומצה לאורך זמן (שבוע נניח), מבחינים בפחות תופעות של יובש והעור נראה מאוזן יותר. גם העובדה שהפסקתי להשתמש בכלל בסבונים לניקוי העור, תרמה אף היא ליצירת בסיס אידיאלי לשימוש במוצרים המכילים חומצה גליקולית.
מצד שני, קשה לי עם המחשבה שאני מנטרלת לחלוטין אלמנטים אחרים בשגרת הטיפוח שלי כמו שימוש בחומצות נוספות ושמנים המכילים הזנה, לכן אני לא רואה את עצמי משתמשת רק בחומצה גליקולית כרכיב טיפוח יחיד לאורך כל השנה.
בסופו של דבר, זה נתון לשיקולכן - האם לשלב את החומצה עם רכיבים נוספים בשגרת הטיפוח שלכן, או להשתמש בה סולו.

סיימתי עם הפינה המדעית, ואנחנו ממשיכות!


שני מוצרי טיפוח שאני משתמשת בהם תמיד כל ערב, חורף, קיץ, סתיו, אביב ולא משנה מה אני מורחת על שאר הפנים - הם קרם עיניים וליפ באלם. שני אזורים עם עור דק ונטייה ליובש שאני לא מעוניינת להזניח, ולכן הם תמיד מקבלים תשומת לב. אני ממש לא מאלה שמכורות לליפ באלמים ומורחות אותם כל היום (הרגל מזיק, אגב), אלא לדעתי ליפ באלם עשיר שמורחים בנדיבות בלילה אמור לעשות את העבודה ולא צריך הרבה מעבר לזה.
Dior Prestige, The Eye Concentrate - קרם העיניים הנוכחי שלי הוא קרם עיניים עשיר של דיור שמגיע בצנצנת מרהיבה ועם מתקן עיסוי קטן לאיזור העיניים. הקרם מכיל ריכוז של תמציות ושמנים שמסייעים ללחח את העור, להרגיע נפיחות ואפילו תורמים לצמיחה מוגברת של הריסים. זה קרם מעולה, ללא ספק, ואיזור העיניים שלי נראה כל בוקר רענן ולא משנה כמה שעות ישנתי בלילה. הוא עשיר, אבל נספג לגמרי, לא מותיר תחושה דביקה ולא מטייל לתוך העיניים וגורם לצריבה. לגבי הנושא של צמיחת הריסים - פחות ראיתי תזוזה בכיוון הזה, אבל זה גם כי אני לא מורחת אף פעם קרם על העפעף, אלא רק מתחת לעיניים, מהקצוות למעלה לכיוון המצח ובגשר הגבה. עכשיו הגענו לחלק הפחות נעים - כיוון שהקרם שייך לסדרת הפרסטיג' האולטרה יוקרתית של דיור (ולא חלק מליין הטיפוח הרגיל), הרי שמחירו בהתאם ועומד על הסכום האסטרונומי של 850 ש"ח. זהו, זה כל מה שיש לי לומר בנושא, ושכל אחת תעשה את החישובים שלה.
אם חשקה נפשכן בקרם, תוכלו להשיגו בבוטיק דיור החדש שבקניון גינדי TLV Fashion.
Nuxe, Reve de Miel Lip Balm - ליפ באלם שהוא מוצר קאלט, ובצדק. את המותג נוקס אני ממש אוהבת וכל המוצרים שלהם מצטיינים ברכיבים מעולים ופורמולות טובות. הליפ באלם שייך לסדרת הדבש והוא עשיר ומרוכז מאד ועושה עבודה מדהימה בהזנת השפתיים כדי שיהיו רכות ונעימות.
את מוצרי נוקס כבר לא ניתן לצערי להשיג בארץ. תוכלו להזמין אותם מאי-כמיסט או מקאלט ביוטי.


נסיים עם השניים הללו של The Ordinary שמשמשים בעצם בתור שחקני גיבוי לשגרה הכללית.
הראשון הוא ויטמין C על בסיס שמן קוקוס שאותו הייתי מורחת כתחליף לקרם לחות מעל החומצה הגליקולית וסרום החומצות. בשורה התחתונה, הפסקתי להשתמש בו והעפתי אותו לכל הרוחות כיוון שהוא חיצ'קן אותי ברמה באמת בלתי סבירה. שמן קוקוס הוא ממש לא רכיב סקין קייר ידידותי כיוון שהוא קומודוגני מאד (כלומר מורכב ממולקולות גדולות וכבדות), סותם את העור ויוצר פצעונים. אהבתי את האפקט של הויטמין C ואני חושבת שמבחינת הבהרה זה מוצר טוב, אבל הבסיס השומני שלו פשוט רע.
המוצר השני הוא חומצה סיליצילית בריכוזיות של 2%. מוצר פלא נהדר שעזר לי מאד לצמצם את הנזקים של השמן הנ"ל. חובה על המדף של כל מי שסובלת מעור שנוטה לפצעונים, כיוון שהוא ריכוזי ומאפשר להלחם בהם בצורה היעילה ביותר.
אני לא ארחיב על שניהם, כיוון שאתן יכולות לקרוא עליהם בצורה מפורטת בפוסט שהקדשתי לנושא >> כאן. 

תם ונשלם שגרת הטיפוח שלי בערב קיץ שגרתי!
אז מה היה לנו כאן? ניקוי כפול עם שלב 1 של באלם על בסיס שמן + של 2 של תרחיץ ניקוי שהוא לא סבוני / פילינג גרגרים פעמיים בשבוע. לאחריהם קרם חומצה גליקולית המוכר והידוע, ולאחריו סרום חומצות. קרם עיניים ובאלם שפתיים מידי ערב, וסיימתי. 3 פעמים בשבוע אני מחליפה את הקרם חומצה גליקולית והסרום במים גליקוליים ליקוויד גולד (וממשיכה עם קרם עיניים ושפתיים כרגיל). מידי פעם אם יוצא פצעון - אני תוקפת אותו עם החומצה הסיליצילית של דה אורדינרי.
למרות שהפוסט יצא מאד ארוך ואינפורמטיבי, תודו שזו לא שגרה מסובכת בכלל....

כתמיד - אם יש לכן שאלות, תהיות ובקשות אתן מוזמנות לכתוב לי בתגובות, אני תמיד עונה לכולן!!!

לשגרת הטיפוח שלי בבוקר בקיץ היכנסו >> לכאן.

62 תגובות:

  1. פוסט מעולה ומעמיק. תודה

    השבמחק
  2. אין עליך. פשוט מעולה. תודה רבה

    השבמחק
  3. פוסט מצוין!!! מה דעתך על המסיכה 30% חומצה גליקולית של דה אורדינרי?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      עוד לא יצא לי לנסות את המסיכה אבל זה נשמע לי כמו ריכוזיות מאד גבוהה.

      מחק
  4. מה עם איזו מסכת ניקוי כזאת של פעם/פעמיים בשבוע,יש המלצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת היא שאני בקושי משתמשת במסיכות כיוון שאני רואה אותן מיותרות בשגרה שלי. אם שגרת הניקוי והחומצות מספיק טובה אין בזה צורך לדעתי.

      מחק
  5. תודה על פוסט מעולה ומעמיק! למדתי המון, כרגיל.
    לגבי הפילינג שציינת: ראיתי שהוא מכיל גרגרים על בסיס גלעין אפרסק, כמו הפילינג המושמץ של St Ives. תהיתי מה דעתך בעניין.

    השבמחק
  6. סורי, טעות שלי בקריאת המרכיבים! מדובר ב-walnut powder. עדיין, תהיתי מה דעתך לגבי הטענה שפילינג גרגרים אגרסיבי יוצר מיקרו סדקים בעור. אני יודעת שאת לא רופאת עור :) אבל את באמת מקור לידע מבוסס ומקיף.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבטיחה להתייחס לנושא של פילינג בפוסט מקיף בקרוב מאד :)

      מחק
  7. בהמשך לשאלה של הפילינג המכני שמכיל גרגירים ממקור טבעי כלשהו,גם אני קראתי איפשהו שהגרגירים האלה פחות מומלצים מכיוון שהם נגרסים ואז יוצאים גרגירים בצורות שונות שיכולות לשרוט את העור,בניגוד לגרגירים ממקור סינטטי שבו אפשר לייצר גרגירים עגולים ולא שורטים(מקווה שמובן...) גם אני אשמח לשמוע מה דעתך בנושא...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבטיחה להתייחס לנושא של פילינג בקרוב מאד במדריך מקיף :)

      מחק
  8. היי,תודה על פוסטים פשוטים ומפורטים!
    שאלה של מתחילות קצת:איך אני יודעת עם סבון מתאים לשלב הראשון או השני של הניקוי? איל אני יודעת אם הוא מהוסס על מים או שמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה, אין בעד מה :)
      מוצרי ניקוי על בסיס שמן פשוט נקראים כך (שמן ניקוי) או "באלם" שהוא בעצם שמן בפורמט מוצק.

      מחק
  9. תודה רבה על המידע!!! בדיוק היום הגיע אליי קרם החומצה הגליקולית שהמלצת עליו :)
    שאלה- מה בעצם תפקידו של הטונר? האם אפשר להשתמש בו כאחד משני שלבי הניקוי? כבר התבלבלתי..

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שקד,
      הטונר הוא לא חלק מהניקוי. בטונרים אני משתמשת רק בבוקר כדי לרענן את הפנים ולפני שאני ממשיכה לאיפור.
      תתחדשי על החומצה ואני מקווה שתאהבי אותה :)

      מחק
  10. היי , תודה רבה לך על הפוסטים המהממים שאת מעלה.
    כתבת בעבר שאת אוהבת את מוצרי נוקס , איך הקרם עיניים של נוקס creme prodigieuse ? ( יש בו קפאין , מה את חושבת על קפאין בקרם עיניים? )
    איך הסבון ג'ל של החברה nuxe gel demaquillant fondant ?
    ומסכה לפנים על בסיס ורד הבר שאני לא זוכרת את שמה



    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע שאת נהנת מהפוסטים, תודה!
      אני אכן אוהבת את המוצרים של נוקס וכל מה שניסיתי של המותג אהבתי. לא ניסיתי את המוצרים הספציפים שאת שואלת לגביהם, אבל אני לא חושבת שיש לך מקום לטעות איתם.
      לגבי קפאין - זה רכיב שמעניק הקלה זמנית של הנפיחות בעיניים. אין בעיה להשתמש בזה.

      מחק
  11. עכשיו בדקתי לגביי המרכיבים של הקרם עיניים , וראיתי שבמרכיב השביעי ותשיעי יש שני
    סוגים של אלכוהול , שהופך את הקרם לפחות טוב נכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. מיקום כזה ברשימה זה פחות נורא, זה אומר שהמינון נמוך.

      מחק
  12. תודה רבה על הפוסט המדהים!!
    רציתי לדעת אם שגרת הטיפוח שלי טובה לדעתך ,
    בבוקר - שוטפת עם מים את הפנים , שמן סרום ויטמין סי של מד היפי ואז מקדם הגנה אם יוצאת החוצה.
    בערב - שוטפת את הפנים פעמיים עם סבון של סבוקלם או של לה רוש פוזה , שמה סרום ויטמין סי , מעל זה שמה שמן
    רוז היפ וקרם לחות של סבוקלם ( גם משתמשת בו סביב העיניים ).
    שגרת הטיפוח טובה לדעתך? יש משהו להוסיף או להוריד?
    את חושבת שאני יכולה לשים את הסרום ויטמין סי רק בערב ולוותר על לשים אותו בבוקר?
    תודה רבה על העזרה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע כמו שגרה אחלה לגמרי. הייתי אולי מחליפה את השלב הראשון בניקוי בבאלם במקום פעמיים בסבון פנים.

      מחק
  13. יש לך המלצה לבאלם לפנים בעל מרכיבים טובים מהפארם או מכל מקום אחר חוץ מהאינטרנט? ראיתי שאת משתשת בבאלם
    של לאוקיסטן שיש בו חמאת שיאה שנראה לי שהיא כבדה לעור הפנים ( יש לי עור מעורב , רגיש ומתגרה בקלות ואני בת 29 )
    לדעתך אני יכולה לשים את הסרום ויטמין סי מתחת לשמן רוז היפ בלילה , ולוותר על הסרום ויטמין סי בבוקר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שמן הניקוי של לאוקסיטן מצויין, כיוון שזה שמן שנשטף מהפנים הסיכויים שחמאת השיאה תסתום לך נקבוביות הם נמוכים.
      כמו כן שמן הניקוי של בובי בראון מעולה והבאלם להסרת איפור של קליניק.
      את יכולה להעביר את הסרום ויטמין סי לערב.

      מחק
    2. את יודעת מה השמות שלהם? כי בטח יש כמה.
      לא זוכרת איפה , אבל שמעתי שטוב לשים סרום ויטמין סי במיוחד בבוקר כי זה מחזק את ההגנות הטבעיות של העור
      לשמש ולכל מיני זיהומים . זה נכון?
      אם אני אשים רק בערב ( בבוקר מעדיפה לשים כמה שפחות) זה עדיין ייתן את התועלות שלו?

      מחק
    3. זה נכון שלשלב ויטמין C עם מקדם הגנה זה מתכון טוב לאנטי אייג'ינג אבל אם את לא רוצה להעמיס יותר מידי על הפנים בבוקר, אז את לא חייבת..
      הבאלם של קליניק נקרא take the day off
      השמן של בובי בראון soothing cleansing oil

      מחק
    4. מעבר לזה שאני שמה את הסרום בבוקר , גם בערב אם שמים אותו מתחת לשמן רוז היפ וקרם לחות ש לו תועלות?
      תודה רבה על העזרה!!

      מחק
    5. עוד משהו קטן - הבאלמים שהמלצת לי זה לעור מעורב ורגיש מאוד?
      אפשר לשטוף איתם פנים בוקר וגם ערב?
      אפשר בבוקר לשטוף פנים רק עם הבאלם או להוסיף גם סבון?
      מליון תודות!!

      מחק
    6. כן, את יכולה לשים את הסרום גם בערב.
      הבאלמים מתאימים. להשתמש בהם רק בערב. בבוקר אין צורך.

      מחק
    7. אז איך לשטוף את הפנים בבוקר? עם מים? ( דרך אגב , אני לא מתאפרת ושמה רק מקדם הגנה)
      בערב לנקות את הפנים עם הבאלם ואז סבון פנים? או שהבאלם מספיק?

      מחק
    8. כן, את צריכה ניקוי כפול בערב אם את משתמשת במקדם הגנה.
      בבוקר את יכולה להשתמש במי פנים ללא אלכוהול.

      מחק
  14. ועוד משהו - למה פחות טוב סבון עדין לפנים?

    השבמחק
    תשובות
    1. סבונים כעקרון מייבשים את הפנים ומערערים את רמת החומציות הטבעית של העור, ולכן פחות מומלצים.

      מחק
  15. היי בת שבע , ממה את ממליצה שהניקוי הכפול יהיה מורכב?
    שלב ניקוי ראשון - באלם או משהו שומני , שלב שני - סבון פנים?
    קצף ניקוי נחשב לסבון? איך ה extra gentle cleansing foam קצף ניקוי עדין של קליניק?
    ומה זה תחליב לניקוי הפנים? כמו - take the day off cleansing milk תחליב להסרת איפור של קליניק
    נהיה לי קצת בלאגן בנוגע לזה , על מה את ממליצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      בפוסט פירטתי בצורה מדוייקת את השלבים של הניקוי הכפול והוספתי גם קישור לסרטון שבו אני מדגימה בדיוק את השלבים ואיזה מוצרים להשתמש. בנוסף, דיברתי כאן גם על המוצרים שאני ממליצה להשתמש כך שכל המידע שאת מחפשת נמצא ממש כאן.
      בנוסף, ציינתי גם שאני לא ממליצה להשתמש במוצרי ניקוי מקציפים.
      ממליצה לקרוא את הפוסט בעיון ולשים לב למוצרים ולמידע הנמצא בו, תמצאי תשובות לכל השאלות שלך :)

      מחק
  16. הסאנדיי ריילי זה קצף ניקוי?
    יש לך המלצה לשלב השני של הניקוי , לא מהאינטרנט ממקום נגייש ושהוא לא באלם (כי באלם יש לי בשלב הראשון)?
    את החומצה הגליקולית אני אמורה להתחיל משלוש פעמים בשבוע ולעלות בהדרגה לכל יום? או להישאר בשלוש פעמים בשבוע?
    לפי מה שהבנתי ממה שכתבת אם אני אשתמש בחומצה גליקולית 5% ואשים אחריה שמנים וקרם לחות אני מורידה את האפקטיביות
    של החומצה ל2% , מה לעשות לדעתך?
    תודה רבה על העזרה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. הסאנדיי ריילי הוא לא קצף. את יכולה לנסות את הקרם ניקוי של סבוקלם שניתן להשיג בפארם לשלב השני של הניקוי.
      מדריך לשימוש בחומצה הגליקולית תוכלי למצוא כאן >> http://bit.ly/1QG57PA

      מחק
  17. מה זה המוצר הזה של סאנדיי ריילי , זה חלב ניקוי?
    זה מתאים לכל סוגי העור?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא חלב ניקוי. כל הפרטים לגביו מפורטים בצורה מורחבת בפוסט.

      מחק
  18. מאוד נהנית לקרוא אותך. אני אוהבת את ההסברים המעמיקים והכימיים מעבר לשימוש.
    אני משתמשת ברטינול בימי החורף ומפסיקה בקיץ ומאבדת את כל האפקט המדהים שלו.
    האם שגרת הטיפוח עם רטינול זהה לזו עם הגליקולית? קרי, הוא מחליף את הגליקולית בעצם?
    אחותי לעומת זאת משתמשת ברטינול גם בקיץ, מאותן הסיבות שאת ציינת לגבי הפסקת הגליקולית בקיץ. מה דעתך לגבי שימוש ברטינול בקיץ? רופא העור שלי לדוגמה לא המליץ.
    לגבי איפור... אני תימניה בעלת עור שחום. חסר לי מבינות עניין שכמותך שמתעסקות עם עור כהה. כל ההמלצות של איפור הן לעור בהיר...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      הדרך הכי פשוטה להסביר רטינול זה כחומצה גליקולית למתקדמים. ככל שמתבגרים, צריך להעלות את מינון החומרים הפעילים ורטינול הוא השלב הבא אחרי חומצה גליקולית.
      אם את נחשפת לשמש בקיץ (ים, בריכה וכו') אז אני חושבת שאת עושה בחכמה שאת לא משתמשת ברטינול. אם את לא נחשפת ומקפידה על מוצרי הגנה במשך היום, את יכולה להמשיך כמוני, או לחילופין - להחליף לחומצה גליקולית כדי "לחזור אחורה" אם את רוצה להרגיש בטוחה (אבל כמובן להקפיד על הגנה מהשמש).
      השורה התחתונה היא שאין מה לעשות, הימנעות מהשמש זה האנטי-אייג'ינג מספר אחד ואי אפשר לשלב חשיפה ארוכה אליה ביחד עם שגרה שכוללת רכיבים פעילים שיוצרים רגישות אליה.
      לגבי גורוז ישראליות כהות עור - אני מודה שאני פחות מכירה כאלה :(

      מחק
  19. הי. אוהבת מאוד לקרוא את הפוסטים שלך. בכל זאת, כמה שאלות:
    לגבי שגרת הלילה - ומה עם הזנה/לחות?
    ולגבי החומצות והחומרים הפעילים למיניהם - אני יודעת שיש כאלה שאסור לחבר (למשל, רטינול וחומצה גליקולית). מה לגבי חומצה גליקולית וויטמין c? אשמח אם תעשי פוסט על השילובים השונים - מה מומלץ ומה אסור.
    תודה!

    השבמחק
  20. היוש, יש לך המלצה כלשהי על מוצר ניקוי שאינו סבון שניתן לקנות בפארמים לשלב השני? מניחה שכבר נכתב בתגובות או שאולי פספסתי פוסט המלצות אבל אמרתי שאנסה בכל זאת
    😊
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לצערי הרבה אופציות בפארם ואני לא יכולה להמליץ עליהם בלב לגמרי שלם, אלא רק כשאין ברירה.
      אני ממליצה להזמין מוצרי ניקוי שהם לא סבונים, כמו הניקוי של סאנדיי ריילי שאני משתמשת בו ותוכלי לקרוא עליו כאן > http://bit.ly/2wdnqGB

      מחק
  21. היי , ניסתי הרבה סבוני פנים שנחשבים עדינים ( לשלב השני של הניקוי) ובכולם אני מרגישה אחרי השטיפה שהעור מתוח קצת.
    יש לך המלצה לכמה אפשרויות של סבונים על בסיס מים עדינים מאוד?
    ועוד שאלה - מה דעתך על המסיכות הצבעוניות של glamglow המותג האינדי?

    השבמחק
    תשובות
    1. גלאם גלואו הוא לא מותג אינדי, הם שייכים לאסתי לאודר. אני לא ממליצה בכלל על המוצרים שלהם.
      לגבי סבון - את פשוט צריכה לעבור למוצרי ניקוי שהם לא סבון. אני כרגע לא משתמשת בסבונים בכלל, אלא בבאלם ניקוי לשלב הראשון ובמוצר ניקוי לא סבון של סאנדיי ריילי לשלב השני. תוכלי לקרוא עליו פרטים כאן >> http://bit.ly/2wdnqGB

      מחק
  22. המוצר ניקוי של סאנדיי ריילי זה סבון על בסיס מים , לא? איך את מגדירה אותו?
    160 שקל זה קצת יקר לתכשיר ניקוי , יש לך עוד המלצות?
    לגביי המסכות של glamglow , היה כתוב עליהן בעיתון go של החודש והן היו נראות לי מעניינות וכתוב בעיתון שזה מותג אינדי
    ולא כתוב משהו בנוגע לאסתי לאודר

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא סבון. אני ממליצה על מוצרים שאני מנסה באופן אישי ואני מוצאת שהם טובים הן מבחינת הרכיבים והן מבחינת התועלת. במוצרי סקין קייר באיכות טובה צריך לפעמים להשקיע.

      מחק
  23. אם זה לא סבון אז איך את מגדירה אותו? ( חשוב לי להבין איך את מגדירה את התכשיר שאם אני אחפש משהו אחר שאני אדע
    תחת איזה שם לחפש)
    המוצר ניקוי של סאנדיי ריילי הוא לעור מעורב ורגיש מאוד? ( כתוב בפוסט לעור רגיל עד שמן)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יהיה תחת הקטגוריה של Cleanser ללא ציון מושגים כמו soap או wash או foaming.
      המוצר של סאנדיי ריילי טוב לעור מעורב אבל אני לא יודעת מה סוג הרגישות כך שאני לא יכולה לענות לגבי זה.

      מחק
  24. את מכירה עוד cleanser מומלץ חוץ מהסאנדיי ריילי?

    השבמחק
    תשובות
    1. המוצר של פיקסי שמוזכר גם בפוסט ומכיל את 2 השלבים.

      מחק
  25. היי,
    ראיתי פוחסט אחד שלך שמוקדש למותג THE ORDINARY בו סיפרת על על נשים שהפנים שלהן קרסו עקב שימוש רב מדי במוצרים פעילים. לאור זאת, כנראה שאת ברת מזל עם העור שקיבלת במובן הזה, כי את משתמשת גם בקרם מרוכז של חומצה גליקולית וגם סרום חומצות שמכיל שוב חומצה גליקולית יחד עם לקטית וסלצילית נוסף על שימוש בויטמין סי, רק היה חסר רטינול וזהו:)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, זו לא שגרה לעדינות כפי שציינתי.
      לגבי הנקודה של דה אורדינרי שהעלת, עשית קצת ערבוב בין שני דברים. המוצרים שאני משתמשת בהם מדוללים ביחד עם רכיבים אחרים ולא מדובר בהנחה של רכיבים פעילים נטו ישירות על העור, כפי שניתן לעשות עם חלק מהמוצרים של דה אורדינרי ועלול ליצור בעיות. בקרם ובסרום ישנם רכיבים נוספים שמרככים קצת את ההשפעה שלהם על העור שלא תהיה קיצונית מידי.

      מחק
  26. היי , אם בחיים לא התנסיתי בסרום ויטמין סי , זה יהיה יותר מידיי אם אני אתחיל ישר ב15% ויטמין סי? (רוצה לקנות
    את הסרום ויטמין סי של דרנק אלפנט)
    הסבון של גלוסייה מתאים לשלב השני של הניקוי? הוא נחשב עדין מאוד ולא מייבש?
    יש לך עוד המלצות לתכשיר ניקוי עדין לשלב השני של הניקוי?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא לשאלה הראשונה וכן לשניה :)

      מחק
  27. הבקבוק של ויטמין סי של דרנק אלפנט הוא בצבע לבן , ולא כהה. נראה לך שהבקבוק שומר על התכולה שלו בגלל הצבע הבהיר?
    אני לוקחת רקואוטן. מה עדיף לי לשלב השני של הניקוי , מה עדין יותר.
    ceramaic slip של סאנדיי ריילי או הקלינסר של גלוסייה?
    בסבון של סאנדיי ריילי יש גרגירי פילינג וחימר שמייבשים ומגרים את העור?
    תודה רבה על העזרה(:

    השבמחק
    תשובות
    1. המיכל הוא פלסטיק אטום.
      לגבי הקלנזר - תלוי בסוג העור שלך. הג'לי של גלוסייה עדין באופן כללי, אבל גם בקלנזר של סאנדיי ריילי אין גרגרים או שום דבר מגרה, אם כי הוא מתאים יותר לעור שומני.

      מחק
  28. קשה לי לאבחן את העור שלי.
    ברגיל נראה לי שהוא מעורב , אבל בגלל שאני לוקחת רקואוטן עכשיו אז נראה לי שהוא יותר רגיל.
    אז לפי התיאור שלך הסבון של סאנדיי ריילי פחות יתאים לי , ויותר יתאים לי הסבון של גלוסייה.
    אולי יש לך המלצה לקלינסר אחר עדין שיתאים לי? אולי של טטה הרפר?

    השבמחק